Delivery Support Manager

Arbetsbeskrivning

DELIVERY
Avdelningens huvuduppdrag:
Hantera alla frågor kring leveranser på IKEA, vilket innebär att supportera kunderna kring exempelvis leveranstider, fraktkostnader, försenade leveranser, bokningar av leveranser etc.
Daglig support till våra transportörer.
Hantera alla administrativa processer kring leveranser inom Sverige.

DITT UPPDRAG
Bland annat ingår följande i tjänsten:
Se till att IKEA´s kunder får bästa möjliga kunduppupplevelse i samband med sin leverans.
Se till att avdelningen utvecklas i takt med att kundens köpprocess förändras, genom att följa upp leveransprocessens alla delar och se till att vi arbetar på ett effektivt och korrekt sätt.
Verka för en hög medarbetarenöjdhet och en god inkluderande arbetsmiljö på avdelningen.
Coacha, involvera och inspirera Teamledare och medarbetare på avdelningen och se till att utveckla och stärka deras kompetens till att nå relevanta mål och överenskomna utvecklingsplaner, både på individ- och avdelningsnivå.
Vara delaktig i att bemanningen är optimerad utifrån verksamheten och kundernas behov.
Aktivt arbeta för att uppnå enhetens och avdelningens mål. Din uppgift blir att kommunicera dessa mål på ett tydligt och lättförståeligt sätt för att öka medarbetarnas engagemang och delaktighet.
Se till att vi arbetar på ett kostnadseffektivt sätt.
Samarbeta med olika funktioner på Customer Support Center och inom IKEA för att på bästa sätt tillgodose kundernas behov.

VEM ÄR DU?
Du har bland annat följande kunskap, förmåga och erfarenhet:
Vi söker dig som har några års ledarerfarenhet och ett förhållningssätt som genomsyras av enkelhet och ödmjukhet. Önskvärt att du i dina tidigare roller har varit chef över andra chefer.
Erfarenhet av liknade verksamhet och en bakgrund i kundorienterad, snabb ombytlig miljö med flera interaktionskanaler.
Självständig, flexibel och har erfarenhet av och motiveras av att tillsammans med andra driva din avdelning mot gemensamma enhetsmål, men även förmågan att jobba självständigt.
Erfarenhet av att fastställa och genomföra handlingsplaner, budgetansvar och resultatansvar.
Förmåga att se förändringsbehov och möjliggöra för förändring samt driva på förändringsarbete inom avdelningen.
Mycket god förmåga att prioritera och organisera eget och andras arbete på ett enkelt och effektivt sätt.
Har ett brinnande heminredningsintresse.
Stort kundfokus samt motiveras av att bidra till hög kundnöjdhet.

OM TJÄNSTEN
Tjänsten är tillsvidare och tillsättning är enligt överenskommelse.
Har du frågor kring tjänsten kontakta:
- Delivery Support Manager Josefin Ohlsson, e-mail: josefin.ohlsson@ikea.com, telefon: +46 (0)72 352 73 35
- Customer Resolution Manager Marie Gahlin, e-mail: marie.gahlin@ikea.com, telefon: +46 (0)72 352 88 72

HR Service Centre, +46 (0)476 58 75 00 ?vid frågor om rekryteringsprocessen.
Intervjuer sker löpande och sista ansökningsdagen är den 7 Augusti, 2016.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Generalist Hanna Gerdsdorff
060-6089052
Avdelningschef Sanna Söderberg
060-6089089
Funktionschef Liv Bengtsson
060-6089056
Restaurangchef Niklas Jonsson
060-6089058
Rekrytering HRSC
0476-587500
HR-chef Christina Mörtsjö
060-6089052
Säljchef Roy Kranenbarg
060-6089140
HR Generalist Hanna Gerdsdorff
060-6089062
Hanna Gerdsdorff
060-6089062
Human Resource

Sammanfattning

  • Arbetsplats: IKEA AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 14 juli 2016

Besöksadress

IKEAGATAN 1
ÄLMHULT

Postadress

None
ÄLMHULT, 34381

Liknande jobb


Interim Kundtjänstchef

Interim Kundtjänstchef

24 juni 2024