Delivery Time Coordinator

Delivery Time Coordinator

Arbetsbeskrivning

Bygghemma.se är Sveriges största onlineaktör inom byggvaror, hem och trädgård. Genom vår onlinebutik, som kompletteras och understöds av flertalet fysiska visningsbutiker och ett omfattande service- och tjänsteutbud, såsom montering och installationer, erbjuder vi ett ledande sortiment från välkända externa och egna varumärken. Vi har huvudkontor i Malmö, med filialkontor i Kalmar och Oskarshamn.

Gillar du ansvar och drivs du av att hitta lösningar? Vill du vara med och förbättra köpupplevelsen hos Nordens ledande E-handelsaktör? Då är du kanske personen vi söker!

Om tjänsten
Som Delivery Time Coordinator arbetar du med att säkerställa att våra kunder har rätt förväntan kring leveranstider. Du kommer följa upp utfall av faktiska leveranstider på produktnivå och i tät dialog med våra leverantörer tillse att kommunicerade leveranstider är korrekta. Huvudsakliga arbetsuppgifter;

Analysera faktiska leveranstider och identifiera avvikelser
Löpande justera angivna leveranstider
Utmana leverantörers leveranstidsprecession och hitta vägar till gemensam förbättring
Bidra till att förbättrad kundnöjdhet genom korrekta leveranstidsförväntningar
Framtagande av scorecard kring övergripande förändringar i leveranstider

Som Delivery Time Coordinator förväntas du hålla dig uppdaterad kring Bygghemmas logistikflöden samt att supportera produktchefsavdelningen med information om leverantörers leveransprestationer. Tjänsten har en direkt koppling till bolagets högt uppsatta mål kopplade till en bra kundresa och är placerad vid vårt huvudkontor i Malmö.

Vi erbjuder
Vi erbjuder ett lärorikt och varierande arbete hos en ledande e-handelsaktör i stark tillväxt. Här finns stor potential att utvecklas.

Profilen
Vi söker dig som är noggrann och har god administrativ samt kommunikativ förmåga. Vi tror att du har tidigare erfarenhet av kundservice och har arbetat med administrativa arbetsuppgifter i högt tempo. Du drivs av att hitta lösningar och brinner för ett bra kundbemötande.

Låter detta som din typ av utmaning?
Vi väntar på att höra ifrån dig, så skicka gärna din ansökan redan idag!

Om företaget
Bygghemma.se är en del av BHG, den största onlineaktören inom konsumenthandel i Norden, med en nettointänkt på cirka 9 Mdkr 2020.

Inom BHG ingår över 95 onlinedestinationer, innefattande till exempel: www.bygghemma.se, www.trademax.se, www.chilli.se, www.furniturebox.se (http://www.furniturebox.se/) och www.nordicnest.se (http://www.nordicnest.se/) - och över 70 showrooms. Vårt huvudkontor ligger i Malmö och vi har verksamheter i de flesta europeiska länder. BHG är noterat på Nasdaq Stockholm, med tickern BHG.

BHG:s e-handelsverksamheter - www.wearebhg.com (http://www.wearebhg.com/) - har över 2 000 anställda som varje dag arbetar för att skapa en optimal köpupplevelse genom kombinationen av ett oöverträffat produktutbud och smart teknologi, kombinerat med ledande produktexpertis och ett brett utbud av service- och tjänster.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bygghemma.se
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 mars 2021
  • Ansök senast: 29 augusti 2021

Liknande jobb


Administratör Teknisk Fastighetsservice AB

Administratör Teknisk Fastighetsservice AB

7 oktober 2024