OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dellner is one of the world's leading suppliers of train connection systems with 22 subsidiaries around the world and more than 1000 employees globally. Founded in Vika, Falun in 1941, Dellner have years of tested, proven experience in producing safe and reliable train connections, and providing innovative, state-of-the-art and cutting-edge products for our customers. In 2019 the firm was acquired by EQT, a well-known Swedish private equity company. Headquarter located in Vika since 1941.
Trivs du i en global miljö och drivs av resultat och långsiktiga relationer? I rollen som Area Sales Manager får du möjligheten att arbeta självständigt med att påverka försäljningen och representera ett globalt, väletablerat företag på den nordiska marknaden.
Arbetsbeskrivning
Som Area Sales Manager Nordic Region har du ansvaret för försäljningen av tågkoppel och därtill hörande tjänster inom Dellner Couplers serviceorganisation. Du blir ansvarig för kundkontakten på den nordiska marknaden och arbetar nära kollegorna inom både Dellner Service och andra enheter inom företaget. Dellner har sedan 40-talet sitt huvudkontor i Vika mellan Falun och Borlänge och i den här rollen ser vi att du antingen är placerad på huvudkontoret i Vika eller på vårt Stockholmskontor.
I rollen ingår bland annat:
* Nära dialog, samarbete och relationsskapande med kunder
* Ett eget ansvar för hela säljprocessen hos kunderna på den nordiska marknaden, såsom kundkontakt, offerthantering, förhandlingar, orderhantering, koordinerande roll till projektmöten, leverans och uppföljning
* Driva försäljningen mot fastställda mål och löpande rapportera utvecklingen av densamma
* Kontinuerlig analys av marknaden och dess kundbehov
* Att stödja, vidareutveckla och följa upp kunderna på de marknader där vi är aktiva
Vem är du?
Starkt meriterande för rollen är att du har tidigare erfarenhet från tågindustrin och/eller närliggande bransch. Du har akademisk utbildning och en gedigen teknisk säljerfarenhet med vana att ansvara för hela säljprocessen gentemot kunderna. Du trivs i förhandlingssituationer, har ett målmedvetet sätt och drivs av att arbeta mot definierade mål. Väldefinierade lönsamhets- och tillväxtmål finns för rollen redan definierade. Rollen bygger på stort eget ansvar vad gäller både planering och utförande.
Du arbetar strukturerat och har en hög servicenivå samt förmåga att på ett naturligt sätt skapa förtroende hos kunderna. Att du också är en kreativ genomförare med ett entreprenöriellt sätt och en affärsmässighet ser vi som centralt för att vara framgångsrik i rollen. Vi tror att du har ett nyfiket kundfokus och drivs av att både skapa och att göra affärer - allt i syfte att ytterligare förstärka Dellners position på marknaden.
Dellner är ett globalt bolag och du behöver vara flytande i svenska och engelska i både tal och skrift. Uppskattat antal resdagar per år är cirka 60 dagar men detta kan ändras.
Vad erbjuder vi dig?
Dellner är ett företag med ett starkt varumärke och befinner sig i en mycket intressant utvecklingsfas. Här har du möjlighet att sätta din prägel på rollen och du kommer att få både stort inflytande och stor frihet vid planerandet av ditt eget arbete. Du kommer till en organisation med en mycket bra kamratanda och som värnar om individen.
Kontakt
I den här rekryteringen har Dellner valt att samarbeta med Experis. Vid eventuella frågor gällande tjänsten var vänlig kontakta rekryteringskonsult Carina Riström, carina.ristrom@se.experis.com eller 076-782 43 02.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Global HR chef Susanne Löfås Hällman
070-3827210
023-7654 00
Inger Swärd
070-5818620