OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta på ett av Sveriges mest spännande företag?
Deloitte Östersund
Östersunds kontor består av 150 medarbetare fördelade inom redovisning, revision, lön och skatt. Löneavdelningens 24 medarbetare administrerar lön till över 300 bolag inom en mängd olika kollektivavtalsområden. Våra kunder är små till medelstora företag som verkar på både den lokala, nationella och globala marknaden. Verksamheten inom lön är organiserad i mindre team med olika ansvarsområden och våra webbaserade verktyg gör att all löneadministration kan skötas från vårt kontor i Östersund.
Vårt erbjudande
Ett stort kundunderlag ihop med vår arbetsmetodik möjliggör att du får arbeta med hela löneprocessen, "från ax till limpa", och med flera olika kunder under en månad. Du utför självständigt lönekörning, skapar rapporter och gör avstämningar, men har teamet att tillgå som stöd. Utöver löneadministration arbetar vi med framtagande av statistik, utfärdande av olika intyg samt rapporteringsunderlag till pensionsförsäkringsbolag och myndigheter. En av våra kundgrupper är utländsk vilket innebär att kommunikationen främst sker på engelska. Här finns det stora möjligheter att utvecklas i rollen som lönekonsult.
Deloitte som arbetsplats ger dig tillgång till ett kraftfullt nätverk av erfarna kollegor både nationellt och internationellt. Vi arbetar i en modern och funktionell kontorsmiljö där atmosfären är rolig och trivsam. Det finns möjligheter att delta i en mängd olika personalsociala aktiviteter. Du har även tillgång till en träningslokal på arbetsplatsen.
Din profil
Vi söker dig som har arbetslivserfarenhet inom löneadministration. Vi ser gärna att du har en yrkeshögskoleutbildning inom lön. Systemkunskaper i Agda PS och Hogia Lön+ är meriterande.
Rollen som lönekonsult innebär att bistå våra kunder med löneberäkningar inom olika avtalsområden, pensionsrapportering, kvalitetssäkring samt rapportavstämning. I arbetet ingår mycket kundkontakt och vi ser därför att du har en god känsla för service, ett professionellt förhållningssätt och stimuleras av nya utmaningar. Som person är du strukturerad och noggrann. Arbetet utförs under eget ansvar men med stöd av teamet, varför det är viktigt att du står för laganda, är lyhörd och flexibel.
Ansök så snart som möjligt då vi löpande kallar till intervjuer.
Din ansökan ska bestå av ett personligt brev, cv och betygskopior från utbildningar samt eventuella tjänstgöringsbetyg.
Ansök online senast den 30 mars 2014 via www.deloitte.com/se/ledigajobb
Kontakt
Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig avdelningschef Sandra Törnqvist på 075-246 46 27.
Frågor gällande ansökningsförfarandet besvaras av Maria Nedermo, Human Resources, på 075-246 31 00.
Vi ser fram emot din ansökan!
Deloitte erbjuder tjänster inom revision, skatterådgivning, business consulting och finansiell rådgivning. Vi arbetar med klienter inom såväl offentlig som privat sektor och en mängd olika branscher. Med ett globalt nätverk av medlemsfirmor i mer än 150 länder, kan vi erbjuda våra klienter både spetskompetens och djup lokal expertis oavsett var i världen de bedriver sin verksamhet. Samtliga 200 000 medarbetare i Deloittes nätverk arbetar för att nå vår gemensamma vision - To be the standard of excellence.
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-coordinator Åsa Belin
Rekryterare Karin Andersson
075-2463202
Rekryteringsansvarig Karin Andersson
075-2463202
HR Manager Carl Linderoth
0700803347
Ansvarig för lönegruppen Philip Maycock
0703135536
Chef IT-support Solveig Askaner
Andres Moora
073-397 11 11
HR Coordinator Emma Hjelm