Delprojektledare

Arbetsbeskrivning

Cantera söker ambitiösa och drivna konsulter med mycket god teknisk kompetens och relevant utbildning. Vi tror att du trivs med att ställas inför nya utmaningar och att du förstår vikten av att sätta kunden i fokus.


Arbetsuppgifter Delprojektledarens övergripande uppgifter är att leda och styra resurser inom delprojektet, Delprojektledaren ingår i projektens ledningsgrupp. Här nedan följer en mer detaljerad beskrivning av vad som ingår i arbetsuppgifterna.


- Styrning av tid, kostnad och innehåll
- Prognosansvarig för tid och kostnader för genomförande
- Ansvarig för innehåll i genomförande
- Ansvarig för tid, kostnad och innehåll av kontrakt för genomförande av huvudentreprenader
- Bemanning Delprojektledaren ansvarar för att ta fram underlag för resursbehov av det egna delprojektet
- Kommunikation
- Övriga delprojektledare för huvudentreprenader
- Övriga ansvarsområden och enheter inom projektet
- Sprida kunskap om projektet internt och externt
- Dialog med externa parter och angränsande projekt - Riskhantering Minimera och behandla risker som riskägare och medverka i projektens riskworkshops.
- IT
– Dokumentation Dokumentationen lagras i enlighet med Projektets IT-rutiner, och således i IDA/PDB, Projektportal Investera, RRC/Doors och Exonaut Risk.
- Kvalitetsledning Säkerställer rätt kvalitet på delprojektets leveranser och initierar behov av mottagningskontroll av leveranser från konsultuppdragen
- Miljöledning Säkerställa att krav på miljön inarbetas och följs upp i delprojektens leveranser med stöd av miljöansvarig inom enhet teknik och miljö
- Arbetsmiljö Säkerställa att krav på arbetsmiljön i både bygg- och driftskedet inarbetas och följs upp i delprojektens leveranser med stöd av BASP och arbetsmiljöspecialist inom enhet projektstab
- Övriga krav Säkerställa att anläggningsspecifika och genomförandekrav inarbetas och följs upp utifrån förfrågningsunderlagen


Kompetenskrav


1. Akademisk utbildning inom bygg/anläggning om 180/240p eller annan kombination av utbildning och erfarenhet som vi bedömer likvärdig
2. God kännedom om entreprenadjuridik såsom AB, ABT, ABK Anläggning samt branschnormer såsom AMA och MER
3. Minst 12 års arbetslivserfarenhet inom byggledning/projektledning/platschef eller motsvarande i bygg/anläggningsprojekt
4. Minst 3 års erfarenhet i ledande position av komplexa infrastrukturprojekt i stadsmiljö
5. Meriterande om konsulten har genomgång en certifierad projektledarutbildning
6. Trafikverkets utbildning, Arbete på väg Nivå 2 7. Utbildning, BAS P och BAS U
- Duska behärska svenska och engelska i tal och skrift - Du ska ha god kunskap om Microsoft Office
- Du ska ha goda kunskaper inom Trafikverkets IT-system, CDI, PPI, IDA, PDB och Lime-pro
- Körkort B


Vid ansökan märk ansökan med Delprojektledare


Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande och positionen kan bli tillsatt innan slutdatum.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Cantera AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 april 2020
  • Ansök senast: 14 maj 2020

Postadress

BJÖRBÄCKSVÄGEN 6
GÄVLE, 80250

Liknande jobb


13 november 2024

13 november 2024

12 november 2024