OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du en bred bakgrund inom projekledning inom el? Då kan detta var ditt nästa steg i karriären in i ett globalt bolag som arbetar med världsledande gasturbintillverkning!
Om företaget
Siemens Energy AB utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner och ångturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På Siemens arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året.
Dina arbetsuppgifter
Project Lead Engineer (PLE) har det tekniska konstruktionsansvaret för gasturbin-packens kringssystem i ett eller flera leveransprojekt.
I projekten samarbetar man mycket nära med Siemens motsvarighet på mek-sidan vilket skapar en hög teamkänsla, god kommunikation, säkerställer en hög kvalitet och möjliggör att man kan dra nytta av varandras erfarenheter och input.
Arbetet omfattar bland annat att ansvara för ledning, teknisk klarering samt koordinering av teknikfrågor rörande el- & kontrollutrustning, både när det gäller gasturbinpacken, kompressor/generator och ev. process i orderprojekten. I arbetsuppgifterna ingår även att leda och koordinera konstruktörernas arbete med anpassning av systemlösningar. Du kommer även, i frågor som rör el- och kontrollutrustning, att vara projektets ansikte utåt i kontakten med våra kunder, både interna och externa, och våra leverantörer. Då en stor del av våra kundkontakter sker hos kunden, innefattar tjänsten som PLE mellan 20 – 30 resdagar per år.
Din profil
• Du är ingenjör med erfarenhet av el- eller kontrollsystemskonstruktion.
• Vill vara delaktig i en utvecklande processorganisation och ha direkt påverkan på leveranskedjan till vår kund.
• Vill leda, koordinera och skapa projektteam med god sammanhållning.
• Är målinriktad, ansvarstagande, flexibel, har god samarbetsförmåga både inom avdelningen och inom det interna Siemens-nätverket.
• Klarar av att hantera många samtidiga frågeställningar, internt inom Siemens såväl som externt gentemot våra kunder.
• Har god social kompetens.
• Har goda kunskaper i engelska och svenska i såväl tal som skrift. Kunskaper i tyska betraktas som meriterande.
Ansökningsförfarande
Du är välkommen med din ansökan bestående av CV och personligt brev på skill.se så snart som möjligt. Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare David Herrwaldsson, david.herrwaldsson@skill.se alt 011-19 94 71
Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.