OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du utbildad inom logistik och sugen på nya utmaningar? Då kan detta var ditt nästa steg i karriären.
Om företaget
Siemens Energy AB utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner och ångturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På Siemens arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året.
Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en person till rollen som Logistisk Projektledare inom Service projektorganisation och ansvarar för att rätt delar finns på rätt plats i rätt tid.
Avdelningen har som huvudfokus att leverera och koordinera alla materialleveranser så som verktyg, instrument och reservdelar till samtliga gasturbininspektioner, modifieringar och stora reparationer över hela världen. Arbetet är omväxlande då man som Leveranskoordinatorn arbetar både med långsiktigt och kortsiktigt planerade leveranser. Dina samarbetspartners blir många både internt, externt och globalt. Som Logistisk Projektledare är man en viktig del av ett projektteam där du har en rapporterande, planerande och sammanhållande roll för leverans av delar och reparationer. Primärt fokus för kontoret är affärsmässighet, flexibilitet, öppenhet och framförhållning.
Du kommer att jobba med:
• Logistisk delprojektledare med ansvar för all materialförsörjning avseende materialleveranser, leverans av verktyg och instrument för standardinspektioner alternativt modifieringar och stora reparationer. samt leveransbevakning.
• Agera delprojektledare mot serviceverkstaden vid verkstadsarbeten.
• Ansvar för leveranser och ekonomisk uppföljning och rapportering till projektledare.
• Ansvarar för löpande dialog med lokalbolag och kund för att säkerställa hög leveranssäkerhet, inom givet ansvarsområde.
• Ansvar för leveranskickoff och koordinering med inköp, verkstad, förråd, packning och spedition.
• Jobba med ständiga förbättringar och representera leveranskoordinering i ett eller flera gränssnittsforum.
Din profil
• Du en utbildning inom logistik och det är meriterande om du jobbat några år med logistik.
• Utmärkande för dig är din planeringsförmåga och dina strukturerade egenskaper.
• Du har ett intresse för att förbättra kundrelationer och trivs med att ha en koordinerande roll mot många gränssnitt.
• Att du är en lagspelare och har lätt för att jobba inom och över avdelningsgränser, tillsammans med olika professioner är en självklarhet i detta arbete.
• Meriterande med kunskaper i SAP.
• Krav på goda kunskaper i Svenska och Engelska.
Ansökningsförfarande
Du är välkommen med din ansökan bestående av CV och personligt brev på skill.se så snart som möjligt. Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare David Herrwaldsson, david.herrwaldsson@skill.se alt 011-19 94 71
Vi ser fram emot din ansökan!
Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.