OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en strategisk inköpare som trivs i en kommunikativ roll och vill arbeta i en dynamisk och internationell miljö? Vi söker nu en delprojektledare med erfarenhet av strategiskt inköpsarbete till Saab Dynamics i Linköping.
Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 15 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där mångfald ses som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.
Dynamics, ett affärsområde inom Saab, erbjuder understödsvapen, missiler, torpeder, sensorer, obemannade undervattensfarkoster, kamouflagesystem och träningssystem för försvarsmarknaden. Produktportföljen innefattar även produkter för den civila säkerhetsmarknaden såsom fjärrstyrda undervattensfarkoster till oljeindustrin och kärnkraftverk. Verksamheten präglas av tillverkning av komponenter i komposit såsom utskjutningsrör, radomer, fenor etc.
Dina arbetsuppgifter
Rollen som delprojektledare inom strategiskt inköp innebär att vara inköps representant i olika utvecklingsprojekt samt ansvarig för ett antal leverantörer. I rollen ingår det även att stödja affärsområdenas projekt och program med kommersiellt ansvar och att kontinuerligt utvärdera marknadens konkurrenskraft för den nuvarande leverantörsportföljen. I din framtida utmaning som inköpare kommer du ha många kontakter, både internt och externt. I tjänsten ingår det resor i samband med leverantörsutvärderingar, mestadels inom Sverige.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Upprätta förfrågan, utvärdera offert, förhandla och upprätta inköpsorder
• Vara ansvarig för att förhandla, aktivt hantera och vidareutveckla leverantörsavtal
• Upprätta och kontinuerligt utveckla strategier för din leverantörsbas
• Driva tvärfunktionella team med fokus på effektivitet och kostnadsbesparingar
• Säkra att Saabs inköpsstrategi, inköpspolicy och rutiner följs och uppfylls
Din profil
Vi söker dig med relevant utbildningsbakgrund och några års erfarenhet inom strategiskt inköp, företrädesvis inom tillverkningsindustrin. Vi ser även att du är väl förtrogen med leverantörsmarknaden och dess problem och möjligheter. I rollen har du ett dagligt samarbete och kommunikation med andra, vilket kräver att du är kommunikativ och kan agera problemlösande. Du är självgående och kan driva på ditt arbete på ett professionellt vis. Du behöver behärska svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift samt gärna ha goda kunskaper i affärssystemet IFS och/eller SAP.
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.
Ansökningsförfarande
Urvalet sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan på www.skill.se redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Detta är initialt ett konsultuppdrag om cirka ett år via Skill, med chans till förlängning.
Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Emma Eriksson på mailadress emma.eriksson@skill.se
Låter det som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan!
Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.