Delprojektledare med god kunskap och erfarenhet av upphandlingar, invest...

Delprojektledare med god kunskap och erfarenhet av upphandlingar, invest...

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

- Leda och driva delprojekt/teknisk projektledning för investeringsprojekt inom Mek-Process.


Arbetsuppgifter:

- Leda, driva och leverera delprojekt inom ramen för Process/mek till uppsatta mål, avseende tid, scope, kvalitet och budget enligt investeringsprocessen.
- Leda och styra delprojektet och leverantörer/ entreprenörer inom ramen för Process/mek.
- Ansvara för att utreda och ta fram tekniska lösningar inom delprojektet utifrån behov, idéer och krav från kunder enligt direktiv från Projektledare.
- Säkerställa att den tekniska lösningen följer kundens och övriga krav.
- Säkerställa/ta fram tekniska specifikationer och förfrågningsunderlag samt ansvara för utvärdering och upphandling i samråd med Projektledare och Inköp


Att inom ramen för ett delprojekt ansvara för att:

- ta fram budget, tids- och resursplan
- leda och driva sitt delprojekt enligt projektplan och hantera den dagliga styrningen
- identifiera samt hantera projekt- och EHS-risker
- rapportera till projektledaren
- säkra samordning och kommunikation internt och externt
- hantera safety och EHS-frågor


Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Civilingenjör, högskoleingenjör

- Goda projektlednings-/delprojektledningserfarenheter, minimum 2-5 års erfarenhet av delprojektledning

- God kunskap i och erfarenhet av upphandlingar, investeringskalkylering och entreprenadjuridik

- Arbetat inom kraftvärme- och energiindustri, tung processindustri, eller annan industriell verksamhet.

- Goda tekniska kunskaper inom Mek-process såsom energi, processindustri eller produktionsutveckling/tillverkning, minimum 5-10 års erfarenhet av Mek-process projekt, inte nödvändigtvis bara som delprojektledare, Uh-ing/drift

- Goda tekniska kunskaper inom process/mek inom området kraft-och värmeproduktion, pannor (avfalls/industriavfall) och kringutrustning så som tryckkärl, förbränningsteknik, roterande maskiner, transportutrustning, bränsleinmatning, slaggutmatning, bränslelagerhantering, Cisterner, pumpar, ventiler, ventilation, kompressorer, infrastruktur inom värmekraftverk, rörinstallationer m.m.

- Förmåga att för våra leverantörer kunna beskriva hur vi avser att implementera tekniken i våra anläggningar och att leda/medverka vid idrifttagningar

- Vana vid framtagning och/eller kravställning av objektlistor,
funktionsbeskrivningar och andra underlag för att beskriva omfattning och funktion samt att kunna verifiering leveransen mot kravställningen


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Ett upparbetat nätverk med möjliga leverantörer av Process utrustning-entreprenader.

Önskemål om personliga egenskaper:

- Självgående
- Kommunikativ i projekt
- Ledaregenskaper gällande att leda och driva konstruktörer under sig samt leda entreprenader.
- Noggrann och systematisk
- Har ett intresse för projektledning/teknik och ekonomi
- God samarbetsförmåga.
- Bekväm med att ta eget ansvar och omsätta idéer till nya och förbättrade arbetsmetoder.


______________________

Hur du kommer vidare



- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 april 2022
  • Ansök senast: 5 maj 2022

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


Teamlead till Ordna Bolåns privatlåneteam

Teamlead till Ordna Bolåns privatlåneteam

15 november 2024

Samordnare till Språkservice Tolkcenter

Samordnare till Språkservice Tolkcenter

15 november 2024

Teamledare Fundraising

Teamledare Fundraising

14 november 2024