OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Sundsvall
- Uppdragslängd: Ca. 24 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 60-85%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Delprojektledaren ska vid behov bistå projektledningen med arbetsuppgifter. Arbetet bedrivs i projektform där delprojektledare projektering samverkar med projektleda-ren, interna specialister och externa aktörer. En del i arbetet är kommunikation med berörda och samråd med andra myndigheter.
Arbetsuppgifter:
- Hålla ihop kundens interna organisation i projekterings- och produktionsfrågor samt sköta löpande kontakter.
- Delta och vid behov leda möten med konsulterna och vara projektledningens representant på dessa möten. Tillse att protokoll förs och att dessa läggs in i Projektporta-len.
- Delta i kundens interna projektlednings- och projektmöten.
- Följa upp projektspecifikationen i det framskridande projektarbetet.
- Löpande avrapportera läget till projektledaren.
- Vid behov av beslut från projektledaren, bereda underlag för beslut, stämma av och föredra underlaget för projektledaren.
- Vid behov delta i teknikmöten med konsult och specialister.
- Aktivt lyfta risker i projektet. Risker behandlas på projekterings- och byggmöten och avrapporteras till projektledaren och projektledningsgruppen.
- Ansvara för vissa riskreducerande åtgärder.
- Delta i upprättande av kalkyler och budget i samråd med projektledare och projektsringsledning.
- Samordna mottagningskontroller och utvärdering av ”leveranser” från konsulter och entreprenörer.
- Medverka vid planering och genomförande av osäkerhetsanalyser enligt succesivprin-cipen.
- Bereda underlag för hantering av uppkomna underrättelser och ÄTA.
- Tillsammans med kvalitetsspecialisten följa upp konsultens arbete.
- Tillsammans med projektledningen hålla ihop och följa upp beställarens kontrollprogram.
Special kompetens inom praktisk och teoretisk hydrogeologi - arbetsuppgifter är exempelvis:
- Bistå beställaren vid teknikmöten med konsult och berörda specialister.
- Bistå beställaren vid upprättande av förfrågningsunderlag
- Vid behov bistå beställaren vid möten med externa samrådsparter
- I nära samarbete med kollegor inom närliggande teknikområden och PL bidra till hel-hetssyn i projekten avseende hydrolgeologiska frågeställningar och avvattningsfrågor
- Bistå beställaren med riskbedömningar inom teknikområdet
- Utföra mottagningskontroller och utvärdera ”leveranser” från konsulter och entrepre-nörer
- Vid behov ta fram specifika utredningar och beslutsunderlag
- Vid behov upprätta och utvärdera resultat av kontrollprogram
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Uppdraget ska utföras av en och samma resurs.
Erfarenhet från arbete i projektgrupper där samordning varit viktigt.
- Kunna uttrycka sig väl i svenska och engelska språket i både tal och skrift.
- Relevant utbildning och minst 10 års arbetslivserfarenhet, varav minst 5 år i stora projekt över 1 miljard och 3 år som projekteringsledare.
- Erfarenhet av planskede och minst 5 års erfarenhet från produktionsskede inom stora väg- och järnvägsprojekt.
- Relevant utbildning och minst 10 års arbetslivserfarenhet, varav minst 5 års erfarenhet av hyd-rogeologiska frågor kopplat till väg- och järnvägsprojekt i stora projekt över 1 miljard, såväl i plan och projekteringsskede som i produktionsskede. Specifikt för objektet Dingersjö-Sundsvall nytt Dubbelspår krävs även erfarenhet i av hydrogeologin i berg m.a.p. tunnelbyggande från plan- projekterings- och produktionsskede. God kännedom om geotekniska-, geo-fysiska- och bergtekniska förundersökningar samt flerårig erfarenhet av miljögeotekniska undersökningar.
- Kännedom om lagar och förordningar samt standarder och föreskrifter inom aktuellt område.
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström