OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Delprojketledare med stor administrativ förmåga
Om företaget
Saab representerar spetskompetens i världsklass inom det örlogsmarina segmentet – både över och under vattenytan. Vi konstruerar, bygger och vidmakthåller ubåtar och örlogsfartyg baserade på avancerad smygteknik. Våra kunder finns inom svenska Försvarsmakten men även inom utländska försvarsmakter och företag. Vi erbjuder dig goda möjligheter att utvecklas tillsammans med oss och att arbeta med den senaste tekniken inom det marina området. Din vilja till utveckling och dina personliga egenskaper väger tungt när vi nu utökar vårt område.
Tjänsten är placerad i Karlskrona. Detta är ett konsultuppdrag via Skill men där du har din placering på Saab.
Dina arbetsuppgifter
Vi söker en delprojektledare med stor administrativ förmåga som kan ta ansvar för konfigurationsledning, projektadministration och projektkorrespondens
Tjänsten avser ca 50% delprojektledningsuppgifter och 50% projektadministrativa uppgifter.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:
• Ansvara för projektkorrespondens internt/externt
• Ta emot och registrera beställningar från kunder
• Upprätta leveranshandlingar (Missiv) samt skriva officiella leveransanmälningar till kunder
• Iordningställa dokumentleveranser (papper, pdf, bränna cd-skivor)
• Leverans av konfigurationslistor
• Ansvara för enklare deluppgifter i projektet (T.ex. Slutanvändarintyg och destruktion av materiel)
• Ansvara för konfigurationsuppföljning av operativa system ur ett vidmakthållandeperspektiv, bl.a. baserat på underlag som t.ex. servicerapporter o Inhämta underlag för och uppdatera konfigurationslistor för tekniska system
• Ansvara för projektets dokumenthantering i företagets PDM-system samt i projektbibliotek på filserver
• Assistera projektledaren när det gäller framtagande av underlag för kommande uppdrag inom projektet (T.ex. Samordning och kalkylering)
• Arbeta med information i MS Excel (medium till avancerad nivå)
• Arbeta med information i Adobe Professional (medium till avancerad nivå)
Din profil
För att trivas och lyckas i rollen har du tidigare erfarenhet från projektadministration och kanske arbetat en tid som projektledare. Du ser inga svårigheter i att kombinera dessa två områden med varandra. Du som person är flexibel och hugger gärna i där et behövs. Du trivs i en roll där du får samverka med både interna och externa kunder. Du tar stort eget ansvar men tycker det är lika viktigt med det gemensamma ansvaret. Du har ett eget driv och vana med att självständigt söka och inhämta information för att lösa dina arbetsuppgifter.
Vidare behöver du vara duktig på att organisera, strukturera och prioritera ett brett spektrum av administrativa frågor på ett effektivt sätt, ha god datorvana, MS Office med fokus på Excel, PDF Exhange Editor samt olika PDM system men ser inga hinder i att lära dig nya program och verktyg. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.
Du som person inger förtroende till omgivningen, har ett brett allmänt kunnande och en hög vilja. Du kännetecknas av ett högt engagemang för att leverera bra resultat. Som person är du är positiv, flexibel och ser inga hinder med att förutsättningarna förändras. Du har förmågan att arbeta med uppgifter som sträcker sig över långa tidsperioder.
För att bli anställd krävs att du genomgår säkerhetskontroll gjord av myndighet.
Ansökningsförfarande
Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Maria Ericson, 0455-32 53 64, maria.ericson@skill.se för mer information. Tjänsten kan tillsättas innan slutdatum då intervjuer sker löpande.
Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.