OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 6 månader
- Uppdragsstart: Enligt ök.
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100% men kan reduceras ner till 25% beroende på projektets fas
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Vi vill att projektledaren;
- Är drivande och målfokuserad men samtidigt lyhörd
- Har ett gott omdöme och kan göra korrekta avvägningar, prioriteringar och fatta beslut
- Har förmåga att se helheten men även kunna gå in i detaljer vid behov
- Har förmåga att se och föreslå förbättringsmöjligheter
- Har god kommunikationsförmåga
- Har god samarbetsförmåga
- Är proaktiv och självgående
- Är analytisk och lösningsorienterad
- Är noggrann och strukturerad
- Är prestigelös och främjar ”högt i tak”
Som projektledare ansvar man för att projektet genomförs i enlighet med Kundens styrande dokument, strategier, riktlinjer, bestämmelser och anvisningar. IT-avdelningen har en projektmodell som fungerar som stöd för att underlätta genomförandet.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Konsulten skall ha dokumenterd erfarenhet av arbete som Projektledare i minst 9 år
- Konsulten skall ha minst 5 års erfarenhet som projektledare för transition mellan ny och gammal drift leverantör
- Konsulten skall ha minst 2 års erfarenhet av etablering av Servicedesk och support
- Konsulten skall ha minst 2 års erfarenhet som IT ansvarig för etablering av arbetsplats och arbetsstationer.
- Konsulten skall ha minst 2 års erfarenhet av definiering och implementering av IT säkerhets krav i offentlig verksamhet i samband med transition mellan ny och avlämnande drift leverantör
- Konsulten skall ha dokumenterad erfarenhet av minst 1 uppdrag där ansvar och utförande av projektkommunikation har ingått
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström