OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Denna tjänst ger dig möjlighet till arbete i spännande och engagerande uppdrag. Du deltar i arbetet med strategier för hur Förvaltningen för sociala insatser och Vård- och omsorgsförvaltningen ska utvecklas på lång sikt! Var med på vår resa i att forma framtidens arbetssätt!
Om tjänsten
I rollen som delprojektledare kommer du ingå i det pågående NOD-projektet. Projektets uppdrag är att samla många av kommunens kontorslokaler i ett fåtal större kontorshus, så kallade noder. I takt med att vi blir mer och mer digitala skapas bättre möjligheter till flexibla arbetssätt och ökat samarbete vilket medför att vi kan nyttja våra lokaler på ett bättre sätt. Dessa ”smarta kontor” kommer att erbjuda både tekniken och miljön som stöder ett digitalt- och aktivitetsbaserat arbetssätt. Projektet pågår till år 2023 och kommer att beröra cirka 1 800 medarbetare och chefer.
NOD-projektet omfattar samtliga av kommunens förvaltningar och i rollen som delprojektledare kommer du att ansvara specifikt för hur verksamheterna inom Förvaltningen för sociala insatser samt Vård- och omsorgsförvaltningen kan utvecklas och dra nytta av projektet. Du kommer att kartlägga och lyssna in vilka behov som finns inom förvaltningarna och vara deras röst i projektet. Du blir också den person som håller er förvaltning informerad om vad som händer i projektet och hur ni på olika sätt berörs samt förmedlar vad som behöver göras för att vara så redo som möjligt när de nya lokalerna står klara. Det är delprojektledarens ansvar att leda den omställning som krävs i arbetssätt och flytt.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Vara länken mellan projektet/projektledaren och förvaltningen
• Leda och förbereda förändringen i den egna verksamheten
• Kartlägga hur verksamheterna jobbar idag och hur arbetssätt bör se ut i framtiden
• Förbereda medarbetare och säkerställa medvetenhet, motivation och delaktighet till den framtida arbetsplatsen tillika arbetssättet, exempelvis via workshops
• Vara den person som medarbetarna kan komma till för frågor och funderingar.
• Driva digitaliseringsarbete
• Driva det praktiska arbetet som följer av en flytt
Kompetenskrav
• Högskoleutbildning om minst 180 hp inom ett för tjänsten relevant område. Exempelvis är du utbildad socionom, statsvetare, beteendevetare, ekonom eller utbildad inom offentlig förvaltning
• Arbetserfarenhet och kunskap om områdets verksamheter och dess arbetssätt. Förslagsvis har du arbetat som chef, strateg, planerare eller motsvarande roll inom förvaltningen eller i en liknande verksamhet utanför Örebro kommun
• Erfarenhet av förändringsledning
• Goda datakunskaper
Rollen är förhållandevis självständig och du behöver vara självgående, samtidigt behöver du vara flexibel då du behöver förhålla dig till projektets riktning och förvaltningens uppkomna önskemål och utmaningar. I detta behöver du vara resultat- och målorienterad och kunna behålla fokus på projektets slutmål. Vi ser att du har en problemlösande analysförmåga och en stor kulturell medvetenhet, du behöver kunna identifiera och förstå utmaningarna som kan medfölja en stor förändring för olika grupper.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Meriterande
• Erfarenhet av driva lokalförsörjningsfrågor och förändrande arbetssätt
• Erfarenhet av att driva digitaliseringsarbete
• Erfarenhet av att leda grupper
Omfattning och tillträde
Anställningsform: visstidsanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse, till och med 30 juni 2023
Antal tjänster: 1
Tjänsten tillsätts utifrån att erforderliga beslut fattas
Om arbetsplatsen
Till en början kommer du att ha din arbetsplats på Ringgatan 32 och ha ett nära samarbete och introduktion med utvecklingschefen. Med tiden kommer du att arbeta mer verksamhetsnära. Du kommer att till ca 75% stötta Förvaltningen för sociala insatser och till ca 25% stötta Vård- och omsorgsförvaltningen.
Arbetet innebär till stor del samverkan med delprojektledare från övriga förvaltningar samt med den centrala gruppen bestående av projektledaren, projektledare lokal, projektledare verksamhet samt projektledare IT.
Läs mer om förvaltningarna och hur Örebro kommun är organiserat på Förvaltningar - orebro.se
Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 15 mars.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67