OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu har du chansen att få in en fot i ett internationellt företag, där du som redan är bekant med kund- och levreskontra och vill utvecklas inom redovisning har möjlighet till att växa i en internationell miljö. Du kommer jobba upp till 50% och ha flexibla arbetstider. Du kommer bland annat ha ansvar för leverantörs- och kundreskontra och vara behjälplig vi kvartals- och årsbokslut.
Start: Omgående
Arbetsplats: Norrmalm
Vår kund
Vår kund är en internationell koncern med huvudkontor i Stockholm. De bedriver en spännande verksamhet och har funnits i över 100 år.
Din profil
Vi söker dig som har ett par års erfarenhet från kund- och leverantörsreskontra. I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta i ett team, och särskilt nära ekonomichefen som leder arbetet. Du kommer att ha ditt egna ansvarsområde, däremot bör du ändå fungera bra i grupp och vara en lagspelare. Vi tror att du kommer trivas extra bra om du är nyfiken, noggrann och ansvarsfull. Har du erfarenhet av att jobba/studera i ett annat nordiskt land så är det meriterande men inget krav.
Huvudsakliga ansvarsområden:
- Leverantörs- och kundreskontra
- Stötta ekonomiansvarig vid behov
- Utveckla rutiner tillsammans med övriga på ekonomiavdelningen
Skallkrav:
- 2-3 års erfarenhet som ekonomiassistent
- Vill arbeta deltid på upp till 50%
- Kommunicera obehindrat på svenska och engelska, muntligt och skriftligt
- Är bekväm med Office-paketet
Meriterande:
- Att du jobbat i Visma.net Financials
- Att du har erfarenhet från att jobba med ekonomi i ett annat nordiskt land
Låter det intressant?
Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut.
Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!
careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/)
Vid frågor, kontakta Olle Olsson på olle@deltaconsulting.se eller 070-402 84 22.
Välkommen med din ansökan!
Om Delta Consulting
Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa lyckligare arbetsplatser.
Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.
Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.
Kontaktpersoner på detta företaget
Christoffer Rozenbachs
073-928 59 86
Olle Olsson