OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en fokuserad ekonomiassistent som är på jakt efter deltidsuppdrag? Ekonomiassistent med fokus på fakturering Företagsbeskrivning: Transmode är en ledande leverantör av optiska nätlösningar för transport av data, röst- och videotrafik baserade på CWDM- och DWDM- teknologi (Coarse/Dense Wavelength Division Multiplexing).Transmodes unika koncept "Intelligent WDM" (iWDMT) har resulterat i över 10 000 installerade system hos fler än 250 fasta och mobila teleoperatörer, kabelteveoperatörer, internetleverantörer samt större företag och offentliga förvaltningar i Europa, Amerika och Asien.Med en bred produktportfölj, som adresserar allt från regionalnät till stads- och större företagsnät, och en stark global organisation, hjälper Transmode kunder att på ett kostnadseffektivt sätt öka kapaciteten samt förbättra servicenivån och funktionaliteten i sina nät. Transmode bedriver sin verksamhet från huvudkontoret beläget i södra delen av Stockholm.Där finns produktutveckling, produktion, marknadsföring, försäljning, logistik, administration samt företagsledning.Vidare finns lokala resurser i Storbritannien, Tyskland, Polen, Holland, Belgien, Italien, Spanien, USA, Kanada samt Malaysia.Bolaget säljer sina produkter direkt till slutkunder alternativt via återförsäljare. Arbetsbeskrivning: Huvudarbetsuppgifterna innebär att du kommer att ansvara för stora delar av faktureringen och det innefattar allt från att ta ut journaler till att bereda och skicka ut fakturor till kund.För Transmode är varje kund unik vilket gör att rutinerna för varje fakturautskick kan variera något.Vid sidan om detta kommer du att arbeta med att hantera löner för utlandspositionerade medarbetare. Arbetets omfattning: I dagsläget söker Transmode dig som kan arbeta 70% men på sikt kan detta komma att utvecklas till en heltidstjänst.Du kommer att vara uthyrd som konsult via Brainpeople. Utvecklingsmöjligheter: Transmode befinner sig i ett expansivt läge och planerar att växa under nära framtid.I samband med att företaget blir större vill man gå mot att jobba mer med fasta rutiner för faktueringen och då kommer ekonomiassistenten vara delaktig i fratagandet av dessa rutiner.På sikt kan det även ingå viss kundreskontra i tjänsten. Krav på person Kompetenskrav: Vi söker dig som har arbetat som ekonomiassistent med erfarenhet av fakturahantering och gärna vana från lön.Vi ser gärna att du har en formell ekonomiutbildning, främst med inriktning mot redovisning. Personliga egenskaper: För att trivas på det här uppdraget bör du vara noggrann, självständig och inte rädd för att ta för dig.Du tycker om att jobba med problemlösande uppgifter och är service minded.Vissa tider i månaden är arbetsbelastningen lite extra hög så att du är stresstålig är ett måste. Intresserad?Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan. Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholmsområdet.Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, försäljning, service och administration.