OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Beskrivning Perido Skills söker dig som vill arbeta halvtid som ekonomiassistent på ett ungt, internationellt företag verksamt inom en snabbföränderlig bransch. Företaget är värdsledande inom nätverk för mobila transaktioner och befinner sig i en stark tillväxtfas. Kontoret ligger centralt beläget i Stockholm. Du kommer att vara det svenska kontorets interface till det engelska kontorets ekonomiavdelning och svara på frågor kring svenska förhållanden. Du arbetar med den lokala redovisningen, hanterar fakturor, löner, moms och övriga skatter, samt förbereder underlag inför finansiella rapporter. Dessutom svarar du på kunders frågor kring fakturor, du arbetar aktivt med att effektivisera och påskynda inbetalningar och är behjälplig vid internationella betalningar. I dina uppgifter ingår även att stötta den svenske VD'n vid behov samt hjälpa till med enklare personalfrågor. Kravprofil Avslutad eller pågående utbildning inom ekonomi Erfarenhet av liknande arbete God kunskap om svenska regelverk, system och aktörer Förståelse för mobila transaktioner är meriterande Internationell erfarenhet Goda datakunskaper Du utrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska Du har en förmåga att se vad som behöver göras och ser till att det blir gjort. Du är en noggrann och strukturerad person med siffersinne samtidigt som du är flexibel och kan hitta lösningar till nya situationer. Du är en social person som har lätt för att finna och förmedla information.