OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker ny en driven och ambitiös ekonomiassistent för att hjälpa vår kund att hantera deras leverantörsreskontra under sommaren. Uppdraget är på deltid med start så snart som möjligt för att sedan övergå till heltidsarbete i 4 veckor under sommaren för att stötta upp för ordinarie personal som är på semester. Vi jobbar med löpande urval, så sök redan idag!
OM TJÄNSTEN
I den här rollen kommer du att spela en viktig roll för ekonomiavdelning, och kommer att vara ansvarig för att hantera leverantörsreskontra, förbereda betalningar, bokföra bankhändelser och arkivera.
Du erbjuds
* En gedigen on-boarding med handledning och utbildning
* Eget ansvar och en möjlighet att utveckla dina kunskaper och färdigheter inom ekonomi
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Som ekonomiassistent kommer du starta med deltidsarbete under vår och tidig sommar för att lära dig allt du behöver kunna inför ordinarie personals semestrar. Under sommarperioden kommer du självständigt sköta leverantörsreskontran på företaget och därmed få ta mycket eget ansvar!
* Leverantörsreskontra
* Förbereda betalningar
* Bokföra bankhändelser
* Arkivering
* Viss posthantering
VI SÖKER DIG SOM
Som sökande till denna roll bör du ha en förståelse för ekonomiska flöden och konkret redovisning. Vi ser gärna att du även har arbetat med liknande uppgifter tidigare. Det är även ett stort plus om du tidigare arbetat i Agresso eller liknande redovisningssystem!
* Studerar en ekonomisk utbildning på högskolenivå och som kommit en bit av dina studier och därmed fått en god förståelse för redovisning
* Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska då engelska är koncenspråk, men svenska talas på arbetsplatsen
* Talar och skriver engelska på en god nivå då viss kontakt med internationella beställare kan komma att behövas
* Kan börja jobba deltid omgående ett par dagar i veckan samt är tillgänglig för heltidsjobb under veckorna 28, 29, 30, och 31.
Vi söker en självgående person som har goda organisatoriska färdigheter, är detaljorienterad och noggrann. Du bör ha förmågan att arbeta självständigt och ta ansvar för dina uppgifter. Vi ser också att du har en positiv inställning och inte rädd för att etablera kontakt.
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Deltid, med 4 veckor heltid under sommaren
* Placering: Centrala Stockholm
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Business Sweden
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231