OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en driven ekonomiassistent för att hjälpa vår kund att hantera leverantörsreskontra under sommaren. Uppdraget är med start omgående med heltidsarbete i 4 veckor för ordinarie personal som är på semester. Omgående behov, så sök redan idag!
OM TJÄNSTEN
I den här rollen kommer du att spela en viktig roll för ekonomiavdelning, och kommer att vara ansvarig för att hantera leverantörsreskontra, förbereda betalningar, bokföra bankhändelser och arkivera.
Du erbjuds
* En gedigen on-boarding med handledning och utbildning
* Eget ansvar och en möjlighet att utveckla dina kunskaper och färdigheter inom ekonomi
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Leverantörsreskontra
* Förbereda betalningar
* Bokföra bankhändelser
* Arkivering
* Posthantering
VI SÖKER DIG SOM
Som sökande till denna roll bör du ha en förståelse för ekonomiska flöden och konkret redovisning. Vi ser gärna att du även har arbetat med liknande uppgifter tidigare. Det är även ett stort plus om du tidigare arbetat i Agresso eller liknande redovisningssystem!
- Studerar en ekonomisk utbildning på högskolenivå och som kommit en bit av dina studier och därmed fått en god förståelse för redovisning
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska då engelska är koncenspråk, men svenska talas på arbetsplatsen
- Talar och skriver engelska på en god nivå då viss kontakt med internationella beställare kan komma att behövas
- Är tillgänglig för heltidsjobb under veckorna 28, 29, 30, och 31.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
Vi söker en självgående person som har goda organisatoriska färdigheter, är detaljorienterad och noggrann. Du bör ha förmågan att arbeta självständigt och ta ansvar för dina uppgifter. Vi ser också att du har en positiv inställning och inte rädd för att etablera kontakt.
* Start: Omgående
* Omfattning: 4 veckor heltid under sommaren
* Placering: Centrala Stockholm
Vår rekryteringsprocess
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231