Deltidstjänster som personlig assistent sökes till barnkund i Vasastan

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Välkommen till Humana.

Vi söker två personliga assistenter till Walter som är tre och ett halvt år gammal. De tjänster som behöver tillsättas är två timvikarietjänster. 


Om tjänsten:

Walter är en glad, social och nyfiken liten kille som gärna vill lära sig nya saker. Efter en tuff start på livet har han emellertid ett stort fysiskt omvårdnadsbehov. Som assistent till Walter kommer du att arbeta i ett team med assistenter som alla får vara med på hans resa i livet. Vi bor i Vasastan, med promenadavstånd från Odenplan.

Vi söker dig som:

 Du som kommer att trivas med tjänsten är barnkär, lugn, ansvarsfull och tycker om att arbeta med en kund som har ett stort omvårdnadsbehov. Arbetet innebär bl.a. andningsövervakning, sondmatning och hjälp med kommunikation då Walter har en hörselnedsättning. Arbetet innefattar emellertid också allt härligt som hör ett barn till. Du behöver inte ha vårderfarenhet sedan tidigare utan kommer att få den utbildning som krävs hos oss. Du behöver dock se de omvårdande momenten som utmanande, lärorika och givande.

Då Walter är infektionskänslig är det viktigt att du är rök- och djurfri och inte bär parfym på arbetet. 

Det är meriterande, men inte något krav, om du tidigare har arbetat med yngre barn, är undersköterska eller har erfarenhet av teckenkommunikation. Vi vill emellertid understryka att du kan vara rätt person utan ovan nämnda erfarenheter. Motivera i ditt personliga brev varför du vill arbeta med Walter och vilka kvaliteter just du har.

Du som söker tjänsten bör kunna arbeta ca 4 dagar i veckan samt varannan helg. Tjänsten sträcker sig till den 20 november men det finns också god chans till förlängning.

Arbetstid: 15.00 - 21.00

Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal

Tillträde: 2019-08-12

Kontaktperson: Tilda Brune 

Vi erbjuder: Ett spännande och varierat arbete med goda anställningsvillkor, som präglas av ett stort engagemang för våra arbetsuppgifter. Varje framgång för våra kunder är en framgång för oss. Vi är aldrig färdiga utan alltid på väg att bli bättre.

Arbetstid/Varaktighet: Varierande dag, kväll, vardag och helg

Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal

Tillträde: 2019-08-12

 Utdrag ur belastningsregistret: Då vår kund är minderårig krävs vid anställning ett utdrag ur belastningsregistret. I samband med din ansökan för tjänsten får du gärna beställa detta utdrag. Det gör du enklast via länken nedan.
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

Ansökan: På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Det är även viktigt att du tror på vår vision - Alla har rätt till ett bra liv. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.

För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.

 


Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 8 000 människor. Vi arbetar efter visionen ”Alla har rätt till ett bra liv”. Läs mer på www.humana.se

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator

Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig

Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana Assistans AB ÖREBRO
  • 2 platser
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal
  • Deltid/ Deltidstjänst på ca 35 timmar
  • Publicerat: 25 juli 2019

Besöksadress

Örebro
None

Postadress

Box 184
ÖREBRO, 70143

Liknande jobb


24 november 2024

23 november 2024