Demand and Supply Planner Nordics - Interimuppdrag

Demand and Supply Planner Nordics - Interimuppdrag

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en Demand & Supply Planner till vårt nordiska Supply Chain team där du prognostiserar samt säkerställer produkttillgänglighet enligt efterfrågan. Du ingår i det nordiska logistikteamet och har ett nära samarbete med försäljnings- och marknadsteamen i alla nordiska länderna och produktionsenheter över hela världen. 

Företagsspråket är engelska och används dagligen. Du rapporterar till Supply Chain Planning Chef och är placerad på vårt nordiska huvudkontor i Göteborg (Lindholmen). 

Beiersdorf har ett hybrid arbetssätt med 60% närvaro på kontoret (2-3 dagar per vecka).

Tjänsten är på heltid och ett vikariat på ett år med start i mitten på februari 2023.

Ansvarsområden
Tillsammans med tre kollegor ansvarar du för prognostisering och produkttillgänglighet för de olika Beiersdorf-produktgrupperna för några av våra välkända varumärken som NIVEA och Eucerin. Din prognos används som underlag och leveransplanering för att optimera service och lagernivåer. För att säkerställa efterfrågan från marknaderna har du nära kontakt med Marknadsteamet och Säljorganisationen i de nordiska länderna. 

Du ansvarar även för prognostisering genom hela produktens livscykel och är en aktiv och drivande del av arbetet kring in- och utfasning. 

Vidare har du ansvarar för relevanta KPI:er såsom lagernivåer, materialtillgänglighet och håller en hög servicenivå till kund. 

Rollen kräver att du är en sann lagspelare då du har ett brett spektrum av intressenter. Du är framåt och arbetar strukturerat och pedagogiskt.


Tjänsten är ett vikariat med start i mitten på februari och 12 månader framåt. Du kommer att vara placerad på vårt nordiska huvudkontor på Lindholmen, Göteborg. 

Beiersdorf har ett hybrid arbetssätt med 60% närvaro på kontoret (2-3 dagar per vecka).

Vi ser fram emot din ansökan senast den 2022-12-11, urval och intervjuer kommer ske löpande. Skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kan bli tillsatt före sista annonseringsdatum.
 
I den här rekryteringen samarbetar vi med Randstad Marknad och Kommunikation. För mer information är du välkommen att kontakta Rekryteringsspecialist Annika Grimelund, annika.grimelund@randstad.se

Kvalifikationer
För tjänsten behöver du:


Högskoleexamen inom ekonomi eller teknik, inriktning logistik eller supply chain.
1-3 års erfarenhet från liknande roll inom Supply Chain.
Goda kunskaper i MS Excel och affärssystem. SAP/APO-erfarenhet är en stor merit.
 Analytisk förmåga.
Du är uppmärksam på detaljer, noggrann och strukturerad.
Du behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift.

 
Det är en meriterande om du har kunskaper i andra nordiska språk samt erfarenhet från FMCG-branschen.
 
Som person är du:


Positiv
Öppen
Social
Har lätt för att tänka om/anpassa dig till nya situationer och ny information.
Resultatorienterad

 
Du är en självgående lagspelare som proaktivt samarbetar med interna och externa partners för bästa resultat. 
 
Vi erbjuder dig en utvecklande och intressant tjänst i en dynamisk och internationell miljö med en unik blandning av vinnande attityd och lagarbete.

Erfarenhet
1-3 års erfarenhet från liknande roll inom Supply Chain.

Om företaget
Vi på Beiersdorf vill hjälpa människor att må bra med sin hud. I 140 år har vi utvecklat innovativa hud- och kroppsvårdsprodukter för välkända varumärken som NIVEA, Eucerin, Hansaplast, Labello, Atrix och Dubbeldusch. Men vårt engagemang sträcker sig långt utöver att ta hand om huden Vi agerar enligt vårt syfte, WE CARE BEYOND SKIN och tar ansvar för våra konsumenter, våra anställda, miljön och samhället. Bakom varje varumärke, varje produkt och varje prestation finns våra mer än 20 000 anställda världen över. Det är för dem som vi lever en inkluderande kultur av respekt och förtroende som är starkt anpassad till våra värderingar – Care, Courage, Simplicity och Trust. 

Besök gärna vår hemsida www.beiersdorf.se för mer information om vårt företag och våra varumärken.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 november 2022
  • Ansök senast: 11 december 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


22 juni 2024

20 juni 2024

18 juni 2024