Demand Marketing Manager

Demand Marketing Manager

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en Demand Marketing Manager för ett interimsuppdrag med start omgående fram till årsskiftet. Här får du chansen att med ditt strategiska tänk och med dina tidigare erfarenheter tillämpa din kunskap i nya sammanhang och på nya sätt. Du kommer tillsammans med ditt team att ansvara för att skapa en pipeline av kvalificerade leads till säljteamet, hjälpa säljkåren med digital prospektering och projektleda och genomföra kundkommunikation till utvalda målgrupper. Du skapar, planerar och genomför aktiviteter i syfte att öka försäljning, förenkla prospektering och generera leads till säljorganisationens olika segment. Från de allra minsta till de största av kunder. 

Ansvarsområden
I rollen ansvarar du för att driva in leads till säljorganisationen genom att ta fram strategier och taktik för LinkedIn.
Du ansvarar för den långsiktiga planeringen i samarbete med relevanta stakeholders i marknadsteamet och runt om i organisationen.
Du agerar projektledare för att planera, skapa och genomföra aktiviteter för att nå uppsatta mål genom segmentering, kanalval och verktyg. Vid behov tar du in stöd från övriga marknadsteamet/organisationen.
Du jobbar framför allt nära dina kollegor i marknadsteamet och nära våra två segmentsteam för att planera denna kommunikation. 
Du har en tät dialog med CRM-ansvarig för micro-segementet.
Rollen ansvarar för att spåra och analysera effekten av de kampanjer och aktiviteter som genomförs.


Kvalifikationer
Du har stor erfarenhet av självledarskap samt har tidigare varit med om att utforma och utveckla nya roller.
Du har relevant utbildning inom marketing automation, CRM, social media, analys eller motsvarande.
Du är en duktig projektledare och vet hur du engagerar dina projektdeltagare för att nå gemensamma mål.
Du är ordningsam och gör tydliga planer.
Tidigare erfarenhet från telecom, teknik eller IT-bolag med verksamhet mot företag är meriterande.


Erfarenhet
Du har minst 5 års erfarenhet av liknande roll med dokumenterat goda resultat.

Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 augusti 2023
  • Ansök senast: 18 augusti 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Regional L&D Manager, EMEA

Regional L&D Manager, EMEA

1 november 2024

Projektledare till

Projektledare till

28 oktober 2024

Design Facilitation Specialist

23 oktober 2024

18 oktober 2024