OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänstebeskrivning
Beijer erbjuder en utvecklande tjänst i ett framgångsrikt företag som nu fortsätter sin offensiva satsning för framtiden. Vi söker dig som har höga ambitioner och vill vara delaktig i denna resa, du erbjuds en viktig roll i en spännande miljö.
Beijer Byggmaterial är Sveriges mest framgångsrika byggmaterialhandlare för proffs och vi drivs av att alltid ge kunden den bästa servicen. En stor del av Beijers framgång är vårt logistiksystem och väl utvecklade varuförsörjning. Då vi nu är nu inne i en expansiv fas och växer söker vi ytterligare en Demand Planner till vår centrala varuförsörjning på Servicekontoret i Sollentuna. Din roll är således en viktig del i att säkra att vi har rätt material på plats i rätt tid.
I rollen ansvarar du för beställning av varor i vårt inköpssystem, där du primärt kommer att sätta samt bevaka prognoser, göra beställningar och hantera registervård. Du har ansvar för ett antal produktområden där du styr varuflödet till Beijers varuhus runt om i Sverige. Rollen innebär daglig kommunikation med intern personal på Beijers varuhus.
I övrigt finner du nedan några av de uppgifter som rollen innebär:
• Ansvara för dagliga beställningar med hjälp av E3 eller annat autopåfyllnadssystem
• Med ekonomisk balans säkerställa tillgänglighet av material på filial, hubb och centrallager inom respektive kategori/leverantörer.
• Följa upp beställningar till centrallagret med passerat leveransdatum samt obekräftade beställningar.
• Arbeta med ständiga förbättringar såväl inom gruppen som tvärfunktionellt
• Ta fram och följa upp nyckeltal såsom tillgänglighet, lagervärde och lageromsättningshastighet inom respektive kategori/leverantörer.
• Delta och vara drivande i tvärfunktionella möten såsom ”kategorimöten”
Krav på person
Vi tror att du som söker denna tjänst är självständig, noggrann och analytisk. Du tar för dig och har lätt att kommunicera med andra såväl över telefon som mail. Beijers huvudkontor går under namnet Servicekontor av just den anledningen, att agera serviceorienterat och pedagogiskt är av största vikt för vår framgång.
Vi ser gärna att du har erfarenhet från branschen eller bakomliggande leverantörsled. Meriterande med eftergymnasialutbildning inom relevant område. Du har god datavana och grundläggande kunskaper i Office-paketet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av inköpssystemet E3 eller liknande, har du arbetat i affärssystemet Trygg är det ett stort plus. Du behärskar svenska flytande i tal och skrift.
Företagspresentation
Om Beijer Byggmaterial Beijer Byggmaterial AB är Sveriges största helägda bygghandelskedja med 82 byggvaruhus över hela Sverige. Vi förser både byggproffs och hemmaproffs med byggmaterial, verktyg och tjänster av hög kvalitet. Beijer Byggmaterial omsätter drygt 7 miljarder SEK och har mer än 2000 anställda.
Beijer Byggmaterial ingår i STARK GROUP som är Nordens största distributör av byggmaterial. STARK GROUP erbjuder ett brett utbud av tjänster till både entreprenörer och professionella hantverkare. STARK GROUP äger STARK i Danmark, Finland och Grönland, Neumann Bygg i Norge, Beijer Byggmaterial i Sverige och Saint-Gobain Building Distribution i Tyskland.
Om PerformIQ
PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Carl Henrik Monsén på 073-353 75 10. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Sökord
Inköpare Inköp “demand planner” “supply chain” “category manager” “strategic purchaser” logistikinköpare inköpsadministratörer ”operativa inköpare” avropsinköpare produktionsinköpare leveransstyrare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Almgren
073-353 75 14
Caroline Palm
Henrik Petré
Carl Henrik Monsén
Lina Beaman
Åsa Almgren
Edvard Sjöberg
073 353 75 13
Christian Simon
Henrik Petré
Hanna Mattsson
0733-53 75 17