Demand Planner till Spring Wine & Spirits

Demand Planner till Spring Wine & Spirits

Arbetsbeskrivning

Teamet Analys & Affärssupport på Spring Wine & Spirits består av fyra engagerade och handlingskraftiga medarbetare. Avdelningen har en central roll inom företaget med många kontakt- och samarbetsytor och spelar en viktig roll i att stötta affären och säkerställa vår produkttillgänglighet på marknaden. Teamets övergripande ansvarsområden är försäljningsprognostisering, försäljning- och marknadsanalys, rapportering, koordinering och systemadministration.

Arbetsbeskrivning
I rollen som Demand Planner ansvarar du för att skapa och uppdatera försäljningsprognoser på artikelnivå. Detta görs i samarbete med medarbetare inom försäljningsteamen och flödesplanering. I tjänsten ingår även att analysera försäljning och marknad i syfte att få värdefulla insikter om förändringar i efterfrågan på våra artiklar. Arbetet påverkas av exempelvis kundförändringar, olika händelser som kampanjer, event eller festivaler, skiftande försäljningsmönster under sommar, vinter och påsk, olika försäljningstrender som exempelvis ökad eller minskad popularitet, samt nya eller utgående artiklar. På uppdrag och vid behov kommer du även att tillhandahålla analyser och rekommendationer till försäljning-, marknad- och produktchefsteamen. Ett annat ansvarsområde i tjänsten är att uppdatera interna rapporteringsverktyg och inrapportering av statistik till de partners som vi samarbetar med. Tjänsten är ett föräldravikariat om ca 1 år.


Kvalifikationer och personliga egenskaper

- Högskoleutbildning inom exempelvis ekonomi, logistik/supply chain management eller statistik
- Minst 1 års relevant arbetslivserfarenhet som exempelvis demand planner/prognosansvarig, analytiker eller controller
- Goda kunskaper i Microsoft Office-paketet, framför allt inom Microsoft Excel 
- Erfarenhet av prognosarbete är meriterande


Som person är du trygg i dig själv och litar på din egen förmåga. Du är duktig på att ta egna initiativ, samt har förmågan att hitta egna lösningar när det behövs. Du ser dig själv som en noggrann och strukturerad person och har förmågan att planera samt organisera för att kunna leverera vid rätt tidpunkt. En stor del av arbetet går ut på att hantera siffror som påverkar företaget vilket kräver att du är analytiskt lagd och är grundlig och detaljerad i ditt arbetssätt, samt har en god affärsmässig förståelse. Periodvis är det många uppgifter som ska utföras, då krävs ett lugn och en stabilitet för att kunna prioritera rätt. I arbetet har du många kontaktytor vilket ställer krav på att du har en god kommunikativ förmåga. Du är bra på att samarbeta men trivs samtidigt med att arbeta självständigt.

Sista ansökningsdag: 8/5
Tillträdesdag: Juni, efter överenskommelse
Varaktighet/arbetstid: Föräldravikariat om ca 1 år/dagtid
Placeringsort: Stockholm, vi sitter just nu i Vårby men flyttar in till S:t Eriksgatan sommaren 2022
För mer information om tjänsten: Marcus Ahlmén, Chef Analys & Affärssupport, +46706336873
För mer information om rekryteringsprocessen: Elvira Egarp, HR-specialist rekrytering, elvira.egarp@spendrups.se

Din ansökan

För denna tjänst behöver vi inget personligt brev, du ansöker istället genom att svara på några korta urvalsfrågor och bifoga ditt CV. Om du uppfyller kraven kommer du även att få göra två urvalstester som skickas till din mejl. Dessa måste slutföras för att du ska vara aktuell i rekryteringsprocessen.

Varför använder vi urvalstestser?

Vi på Spendrups tror att våra medarbetares olikheter bidrar till vår framgång och vill att våra medarbetare ska spegla det samhälle vi lever i. För att utvärdera våra kandidater som uppfyller grundkraven så objektivt som möjlighet använder vi Alva Labs (https://help.alvalabs.io/en/collections/1831924-for-candidates) urvalstester. På så sätt kan vi hitta kandidater med störst sannolikhet att passa och trivas i rollen.

Slutkandidater kommer efter sitt godkännande att omfattas av en bakgrundskontroll.

Spendrups vision är att vara ett bryggeri i världsklass. Det innebär att vi stolt vill kunna jämföra oss med de bästa i världen i allt vi gör. Det gäller de produkter vi lanserar och de relationer vi bygger, hur vi agerar i nuet och hur vi satsar på sikt. Vår mission är att med kreativ kraft, långsiktigt ansvarstagande och passion skapa smakupplevelser och relationer i världsklass. Som medarbetare på Spendrups har du en viktig roll i vår gemensamma strävan mot världsklass och vi ser gärna att du identifierar dig själv med våra värderingar: Stolthet, Äkthet, Nyskapande och Handlingskraft.

Välkommen in!

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Karlsson

Tobias Olsson

Anna Lindqvist

Marcuz Källqvist
0240500159
Anna Eriksson Viberg
070 188 65 72
Karin Eriksson
Tel växel: 0240-88 000
Victoria Blomquist
0812891702

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Spendrups
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 april 2022
  • Ansök senast: 8 maj 2022

Besöksadress

Grythyttans Livsmedelsby, Hällefors
None

Postadress

Grythyttans Livsmedelsby
Hällefors, 71295

Liknande jobb


14 november 2024

Business Controller till Recipharm i Uppsala

Business Controller till Recipharm i Uppsala

14 november 2024

14 november 2024

Senior Business Controller till växande team

Senior Business Controller till växande team

14 november 2024