OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina nya utmaningar
Som Servicechef Sverige ansvarar du för utveckling av företagets serviceverksamhet gällande såväl tjänster som volym och resultat, utbildningsverksamhet och tjänstegruppens utförandegrupp inkluderat. Du sitter med i företagets ledningsgrupp och leder ett team om cirka hundra personer, varav sju Servicegruppchefer som är direktrapporterande. Tjänsten är placerad i Segeltorp och du rapporterar till bolagets VD. Resor i tjänsten förekommer.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Resultatansvar för företagets totala serviceverksamhet.
Ansvarig för kalkylering och förhandling av företagets större avtal.
Försäljning och utveckling av företagets servicetjänster.
Personalansvar för direkt underställd personal vilket bland annat innefattar kompetensutveckling, långsiktig personalplanering, utvecklings- och lönesamtal.
Övergripande ansvar för arbetsplanering, fördelning och ledning av servicearbetet
Säkerställa att underställd personal har erforderlig skyddsutrustning samt att de har kunskap om hur den ska användas.
Lokalt ansvar för arbetsmiljö-, kvalitets- och miljöuppgifter enligt särskild delegering.
Dina erfarenheter och egenskaper
För att du ska lyckas i den här rollen har du tidigare arbetat i en ledande position med personalansvar. Du är van att arbeta med kund samt har erfarenhet av försäljning och avtalshantering. Du är en lagspelare som är duktig på att skapa och upprätthålla relationer, samt har ett starkt driv och intresse för god service och affärer. Vi ser att du är tydlig i ditt ledarskap och har förmågan att arbeta både operativt och strategiskt. Det är starkt meriterande om du har erfarenhet som Servicechef från branschen eller från verksamhet med resande tekniker.
· Minst 3 års chefs-/ledarskapserfarenhet.
· Erfarenhet av att leda personal på distans.
· Erfarenhet från industrin eller liknande verksamhet.
· Kommunicerar väl i tal och skrift såväl på svenska som engelska. Tyska är meriterande.
· B-körkort är ett krav.
· Excel-kunskaper.
Om Dematek
Dematek är Sveriges mest kompletta leverantör av lyftutrustningar. Som generalagent för Demag Cranes & Components kan vi erbjuda marknadens största produktsortiment för lyft och hantering. Dematek utvecklar, säljer och installerar produkter och lösningar för att lyfta och hantera stora som små laster. Med mer än 90 mobila servicetekniker placerade över hela landet och branschens största reservdelslager är vi också den bästa partnern när det gäller problemlösning. Vi omsätter cirka 300 mkr och är idag 145 anställda.
Besök oss gärna på www.dematek.se
Har vi väckt ditt intresse?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på wise.se där du direkt får svara på tre till fem korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Vill du veta mer om vårt tillvägagångssätt, läs mer här - https://www.wise.se/fordjupningar/kompetensbaserad-rekrytering/
Har du frågor om processen eller rollen?
Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Oscar Dahl på oscar.dahl@wise.se. Vi intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum.
Lycka till och varmt välkommen med din ansökan!