OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens äldre- och handikappomsorg, hemsjukvård samt kostenhet. Vård- och omsorgsförvaltningen har drygt 1 000 medarbetare. Den största gruppen medarbetare består av vårdpersonal som undersköterskor, personliga assistenter, sjuksköterskor och kockar. Men det finns också en mängd andra yrken inom vår verksamhet. Vi är alla nyckelpersoner och våra verksamheter präglas av medarbetare som är engagerade, ansvarstagande och kompetenta.Arbetsplatsen
Vi söker nya lagkamrater till vårat härliga gäng på Demensboendet Skogen. Glädje och laganda är i fokus för att ge brukarna den bästa omvårdnaden och en meningsfull dag. För att verksamheten ska fungera på bästa sätt arbetar vi med rutiner och struktur. Vi har en utvecklingsgrupp med en medarbetare från varje avd som är delaktig i verksamhetens utveckling.
På demensboendet Skogen bor det 48 brukare . Alla lägenheter är i markplan fördelat på 6 avd. Vi har en stor gemensam trädgård med härliga promenadvägar som används under alla årstider.
Arbetsuppgifter
• Arbeta utifrån vård- och omsorgsförvaltningens mål där brukaren är i fokus.
• Arbeta personcentrerat utifrån brukarnas genomförandeplaner.
• Praktiska insatser i form av städning, inköp och tvätt m.m
• Delegering läkemedel- och insulin.
• Kontakt med anhöriga och andra vårdgivare. Vi arbetar med kontaktmannaskap.
• Administrativa arbetsuppgifter i form av planering och fördelning av arbete samt dokumentation enligt socialtjänstlagen och BPSD registret
Kvalifikationer
• Utbildad undersköterska, erfarenhet och lämplighet för att arbeta med personer som har en demenssjukdom.
• Personliga egenskaper såsom förmåga att arbeta självständigt,vara lugn, ha tålamod, ta egna initiativ, vara flexibel, vara lyhörd inför andras behov samt ha god samarbetsförmåga.
• Vana att använda mobil och dator som arbetsredskap.
• Aktivt medverka i verksamhetens utveckling.
• Meriterande om du har erfarenheter av att arbeta med BPSD registret/ skattningar samt om Du har specialist undersköterske utbildning inriktning demens.
Det här får du av oss!
Förutom att arbeta med spännande frågor i en varierande vardag får du möjligheten att bli en del av en organisation som upprätthåller viktiga samhällsfunktioner för invånare i Ludvika kommun. Som anställd hos oss har du bland annat tillgång till friskvårdsförmåner, goda möjligheter till kompetensutveckling och växling av semesterdagstillägg. Läs gärna på ludvika.se under rubriken Jobba hos oss.
I Ludvika kommun arbetar vi efter vår värdegrund Lagandan som består av fyra principer: Relationer, Glädje, Lärande och Driv. Den bygger på samverkan och samarbete, en vi-känsla och en vilja att fortsätta utvecklas. Det är med Lagandan som vi tar oss an vårt uppdrag och strävan mot vår vision om att vara framtidens, tillväxtens och möjligheternas kommun.
Anställningsform
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: 100%
Arbetstid: dag- kväll och helg
Tillträde: Efter överenskommelse
Antal platser: 7
Övrig information
Arbete på andra arbetsplatser inom vård-och omsorgsförvaltningen kan förekomma.
Upplysningar
Enhetschef Susanne Östberg tel 0240- 56 57 10
Enhetschef Bea Löfqvist tel 0240- 56 57 00
Facklig kontaktperson
Kommunal, Evelina Eriksson tel 0240- 56 57 01
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2023-09-24. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.
Löpande urval, intervjuer kommer att ske under ansökningstiden.
Vi undanber oss alla erbjudanden om kandidatförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.