OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.
Vi söker nu en demenssamordnare till socialförvaltningen, Falkenbergs egen regi. Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?
ARBETSUPPGIFTER
Tycker du att sammanhållen vård är viktig för personer med demenssjukdom? Då är du rätt medarbetare för oss!
Som demenssamordnare i Falkenbergs kommun kommer du att ha samordningsansvar och vara ett stöd för personer med demenssjukdom och deras anhöriga samt ge råd och information kring sjukdomen.
I rollen som samordnare ingår att se till att kommunens arbete med personer med demenssjukdom sker utifrån modellen "Annas led" och vara ett stöd till olika funktioner inom socialförvaltningen i demensfrågor. Stötta medarbetare och handleda i arbetsmetoder ute i verksamheterna.
I samordningsansvaret kan även ingå att initiera och vara behjälplig vid demensutredning, samverka med närsjukvården och minnesmottagningen/specialistvården kring t.ex. medicinska och sociala uppföljningar, anhörigutbildning, informationsträffar samt vid behov medverka vid vårdplaneringar.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som inom ditt yrkesområde har kompetens och intresse av att arbeta med demensfrågor. Specialistutbildning inom demens är meriterande. Du är legitimerad sjuksköterska, arbetsterapeut, fysioterapeut eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du bör ha en god kommunikativ och organisatorisk förmåga, vara flexibel och lyhörd. Som demenssamordnare ska du ha egen drivkraft och vara engagerad och ansvarstagande. Avgörande för att lyckas är struktur och planeringsförmåga, samt att kunna arbeta självständigt och ha kompetens att driva utredningsarbete.
B-körkort krävs samt datorvana.
Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet, där vi värdesätter samarbets- och organisationsförmåga.
ÖVRIGT
Intervjuer kan komma att ske under annonseringstiden.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Falkenbergs kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan befintlig personal.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukskrivningsepidemi i Sverige
Kontaktpersoner på detta företaget
Lena Olandersson, enhetschef
0346-88 57 80
Facklig representant kan nås via kommunens växel
0346-88 60 00
Anette Svensson, enhetschef
0346-88 66 97
Facklig företrädare nås via växel
0346-88 60 00
Ola Götesson, Verksamhetschef Falkenbergs egen r
0346-88 66 61
Ola Götesson, Verksamhetschef Falkenbergs egenre
0346-88 66 61
Verksamhetschef myndighetsavdelningen Johan Klingborg
0346-88 61 96
Administrativ chef Eva-Lena Dahl
0346-88 66 65
Susanne Winroth, personalsekreterare
0346-88 66 66
Ola Götesson, verksamhetschef Falkenbergs egenre
0346-88 66 61 eller 070-33 43 080