Department Lead - Retur

Department Lead - Retur

Arbetsbeskrivning

På Nordic Nest är vi säkra på att det finns väldigt många andra företag som skulle skriva under på att kundnöjdheten är viktig, och något som man aktivt strävar efter. Men hos oss är det mer än så. Vi vill inte bara ha nöjda kunder, vi vill skapa ett värde långt bortom själva köpet. Vår allra första grundsten är att vi ska skapa världens bästa kundupplevelse, och det gör vi genom att vi faktiskt bryr oss om våra kunder, på riktigt.
Vår Customer Care är indelat i sex team som arbetar med kundservice, retur och reklamation - alla med ett gemensamt mål om att leverera en kundupplevelse i världsklass.
Nu söker vi en Department Lead som ska leda vår returavdelning mot nya rekord!


Om rollen;
Som Department Lead på Returavdelningen är ditt främsta uppdrag att leda teamet för att skapa världens bästa kundupplevelse, genom att ha ett helhetsansvar för den operativa driften på din avdelning. Du leder ett team på mellan 10-15 personer som arbetar med att ta emot returer från våra kunder och arbetar med uppack, strul och återbetalningar. Du ingår i vår Customer Care-ledning och rapporterar till Head of Customer Care.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar innefattar;
Arbeta för att teamet ska nå dagliga såväl som långsiktiga mål
Personalansvar för din avdelning
Säkerställa kundnöjdheten i varje moment på avdelningen
Schemaläggning och tidsattestering
Utvecklingssamtal och uppföljningssamtal
Leda, engagera och motivera ditt team
Bidra till utveckling och förbättringar av verksamheten genom att testa nya idéer
Säkerställa effektivisering och automatisering av våra processer
Bidra till förbättringar av verksamheten genom att ge och ta konstruktiv feedback
Arbeta efter uppsatta KPIer

Ett ledarskap som är nära verksamheten, som stöttar, coachar och utvecklar teamet ser vi som en självklarhet. Vi förväntar oss att du kommer arbeta med att ständigt förbättra verksamheten och att utveckla det dagliga arbetet, både på din avdelning såväl som du bidrar till förbättringsarbete inom Customer Care som helhet.


Om dig;


Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, och ser att du är en naturlig och inspirerande ledare som har mycket energi och driv. Genom engagemang och ansvar har du i dina tidigare arbeten nått goda resultat. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att leda andra, samt har ett genuint intresse för affärer och e-handel.
Ditt hjärta ligger i att skapa en kundupplevelse i världsklass, vilket förutsätter att du har ett synsätt att alltid se lösningar till alla problem samt en mycket skicklig kommunikationsförmåga. Du är strukturerad i ditt arbetssätt och har mycket god förmåga att prioritera och organisera i ditt dagliga arbete.


Du har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift, då kommunikation både internt och externt kan ske på båda språken. Då vi har kunder runt om hela världen värdesätter vi om du även har ytterligare språkkunskaper inom någon av våra andra internationella marknader (norska, finska, danska, tyska, nederländska, franska, spanska, polska).
Då vi arbetar i en organisation med hög förändringstakt är det viktigt att du vågar fatta beslut likväl som du är flexibel med det faktum att förutsättningarna kan ändras.
För att lyckas i rollen behöver du älska att jobba i ett högt tempo, hela tiden se möjligheterna att utvecklas och viktigast av allt, förstå att teamet är nyckeln till vår framgång.
Välkommen hem!
Tjänsten är på heltid och är ett vikariat på minst ett år. Placering är hos oss i Kalmar.
Vi tror att talang och personliga egenskaper säger mer om din framtida prestation än vad din dokumenterade erfarenhet gör, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen.


För frågor kring tjänsten välkomnas dessa via mail till Sofia Heinebäck, Head of Customer Care, på sofia.heineback@nordicnest.com
Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordic Nest Kalmar
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 juni 2022
  • Ansök senast: 14 juli 2022

Postadress

Stämpelvägen 3
Kalmar, 39470

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

Area Manager/Teamledare

Area Manager/Teamledare

20 december 2024