Department Manager Outbound

Department Manager Outbound

Arbetsbeskrivning

Department Manager Outbound– till vårt lager!
Om tjänsten
Att vara Department Manager Outbound innebär att ansvara för och leda arbetet tillsammans med teamet på avdelningen. Outbound avdelningen hanterar plock av vitvaror och lastning av gods som levereras till Sverige, Norge, Finland och Danmark. Du arbetar nära fyra avdelningschefer som ansvarar för Plock, Ankommande gods, Planering och Underhåll. Ett arbete med stort eget ansvar som samtidigt kräver god samarbetsförmåga och intresse av att arbeta i team. Du är delaktig i olika projekt och har ett stort samarbete med vår transportavdelning och transportörer.
Befattningen innebär att du ansvarar för de processer som avdelningen hanterar och har det direkta personalansvaret. Du har ett stort ansvar tillsammans med övriga avdelningschefer att samarbeta och verka för att driften i Skillingaryd fungerar och utvecklas.
Vår nuvarande Department Manager för Outbound kommer att tillträda som Department Manager för Inbound/Putaway i februari, vilket gör att vi vill få vår nya Department Manager på plats så snart som möjligt. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och din närmaste chef är Operations Manager.
Din profil
Vi tror att du har en längre erfarenhet av liknande ledande befattning och att du har god förmåga att leda dig själv och andra. Intresse av och förmåga att arbeta både ”här&nu” som strategiskt. Att ha en god analytisk förmåga och arbeta mot uppsatta mål. Viljan att effektivisera samt optimera det egna ansvarsområdet i nära samarbete med övriga funktioner vid företaget.
Givetvis ser vi det som positivt med erfarenhet från lager och logistiksektorn. Precis som det är fördelaktigt att redan ha en förståelse för hela logistikkedjan. Samtidigt som det är mycket viktigt för oss att du är ”rätt” person, vilket innebär att vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper!
Vi förutsätter att Du har god datorvana och kommunicerar obehindrat både på svenska och engelska.
Låter det här intressant, skicka då din CV med personligt brev samt löneanspråk till daniel.storck@power.se. Daniel är även den som bäst kan svara på specifika frågor avseende tjänsten. Sista ansökningsdag är fredag den 4 mars. Vi arbetar kontinuerligt med tillsättningen av den här tjänsten, vilket innebär att tillsättningen kan vara klar tidigare - så vänta inte med din ansökan!
För övriga frågor kontakta vår HRPD Manager P-O Wändal (p-o.wandal@power.se)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Power International Logistics AB Skillingaryd
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 februari 2022
  • Ansök senast: 4 mars 2022

Postadress

Terminalvägen 4
Skillingaryd, 56831

Liknande jobb


21 november 2024

21 november 2024

20 november 2024