OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi har nu ett behov hos en kund efter en Supporttekniker och söker därför en ytterligare konsult och kollega med den rätta inställningen och som vill lära sig samt dela med sig av sina kunskaper. Med rätta inställningen vet vi att du skulle lyckas som konsult hos Deploja. Vi tror på att bygga ett bolag av olika personligheter som på olika sätt bidrar.
Vi vill ständigt bli bättre och är bara i uppstartsfasen av en spännande resa så vi vill därav bli fler duktiga kollegor!
Rollen:
I rollen som Support-tekniker är huvuduppgiften att felsöka i komplexa Windows-miljöer och andra IT-arbetsplatsrelaterade miljöer. Målet är att lösa incidenter inom den överenskomna servicenivån (OLA) och samtidigt bidra till ökad kunskap i första linjen.
- Hantera inkommande ärenden i vårt ärendehanteringssystem
- Säkerställer information och klassning, prioritet etc
- Löser incidenter enligt OLA
- Felsökning av mjukvara
- Felsöka i en komplex Windows klientmiljö med tillhörande applikationer som Microsoft Office
- Felsöka Skype for business och andra samarbetsplattformar
- Felsöka inom ActiveDirectory, Azure Hybrid AD samt virtuella VMware miljöer.
- Administration av MobileIron.
- Eskalerar till nivå 3
- Deltar/bidrar till Problemutredningar
- Hantera beställningar
- Dokumentera lösningar (kunskapsartiklar)
- Statusuppdatering till anmälare
- Dokumenterar lösningar/rutiner för kända fel i kunskapsdatabasen
- Utbildning och kunskapsöverföring
För denna roll ser vi gärna att du har:
-
Utbildning inom IT eller minst 3 års arbetslivserfarenhet inom IT.
Kompetens och Erfarenhet:
- Minst 5 års arbetslivserfarenhet de senaste 10 åren i rollen som supporttekniker/klienttekniker.
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet av arbeta i en komplex Windows klientmiljö med tillhörande applikationer som Microsoft Office.
Meriterande:
Minst 2 års arbetslivserfarenhet av arbete inom ActiveDirectory, Azure Hybrid AD samt virtuella Vmware miljöer.
Sista ansökningdatum: 22-01-2024
Vad erbjuder Deploja ?
Vi sätter individen i centrum av vår verksamhet. För oss är det viktigt att du trivs både på jobbet och på din fritid, eftersom vi tror att din framgång och trivsel går hand i hand. Därför ger vi dig möjligheten till en mer flexibel vardag där du kan bestämma hur mycket du vill arbeta och om du vill göra det hemifrån, hos kund eller på vårt kontor.
Vår modell utmanar verkligen IT-konsultbranschen. Deploja erbjuder sina konsulter större delen av ersättningen, eftersom det trots allt är du som konsult som levererar värde hos kunden och därmed enligt vår mening bör bli kompenserad därefter!
Vi erbjuder dig följande, Valet är ditt!
Spännande uppdrag hos våra många kunder. Vi fokuserar på långsiktiga uppdrag, vilket ger dig möjlighet att skapa värde för kunden samtidigt som du utvecklas själv.
En trygg månadslön - tillsammans bestämmer vi en grundlön baserad på dina uppdrag(vanligtvis runt 50''-75.000 SEK/mån).
Tjänstebil - vi uppmuntrar dig att välja en elbil för en mer hållbar framtid.
Tjänstepension och stora möjligheter till löneväxling.
Semester - Önskar du mer än 30 dagar semester, kanske 60 dagar?
Privat sjukvårdsförsäkring, olycksfallsförsäkring och livförsäkring för ökad trygghet.
Kompetensutveckling - du får själv sätta din budget och välja vilka utbildningar du vill delta i.
Livskvalitet - Har du kanske svårt att få ihop pusslet i vardagen och önskar arbeta lite mindre och ändå kunna tjäna lika mycket om inte mer?
Låter rollen intressant? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande! Rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Om ovanstående jobb beskrivning inte passar dig, tveka inte att skicka in din spontan ansökan ändå om du känner dig redo för ett friare liv som konsult via länken här (https://career.deploja.se/jobs/3094298-erfarna-it-specialister-sokes).
Varmt välkommen med din ansökan!