OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du några års erfarenhet som Ekonomiassistent och vill vidare till en spännande roll inom finansbranschen där du kommer att sköta administrationen av inlåningsverksamheten i Sverige, inklusive kundkontakt, leverantörsreskontra samt löpande bokföring? Du kommer att utgå från det nya kontoret i Solna, med möjlighet till hybridarbete. Start önskas innan sommaren 2023.
Om företaget
AK Nordic AB är ett kreditmarknadsbolag under finansinspektionens tillsyn med tillstånd sedan 1978. Bolagets verksamhet är inriktad på förvärv och förvaltning av kreditportföljer och bolaget äger kreditportföljer i Norge och Italien. Kreditportföljerna omfattar främst förfallna konsumentkrediter. Utöver portföljverksamheten bedriver AK Nordic en inlåningsverksamhet i Sverige form av en internetbaserad tjänst där privatpersoner erbjuds att öppna sparkonton. Bolaget marknadsför dessa tjänster under bifirman PRA Spar.
AK Nordic AB är en del av amerikanska PRA Group. PRA Group är en global ledare när det gäller hantering av förfallna konsumentfordringar. Bolaget grundades 1996 och har idag drygt 5 000 medarbetare i 14 länder i världen.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i ett team om 5 personer och i denna roll kommer du tillsammans med en kollega sköta administrationen av inlåningsverksamheten i Sverige. Dina arbetsuppgifter kommer bl.a. att inkludera:
• Daglig administration av insättningar och uttag
• Daglig genomgång av nya kundansökningar
• Veckorapportering av kassaflöde
• Leverantörsreskontra inklusive betalningar och avstämning
• Löpande bokföring
• Delaktighet vid bokslut
Din profil
Till denna tjänst söker vi dig som har minst 2 års erfarenhet av arbete som Ekonomiassistent, gärna med tidigare erfarenhet inom finansbranschen. Har du erfarenhet från arbete mot penningtvätt (AML) är det meriterande. Du har god systemvana och besitter goda kunskaper inom Excel.
Vi söker dig som trivs i en kommunikativ och kundnära roll och är lika bekväm med självständigt arbete som att vara del av ett sammansvetsat och socialt team som arbetar mot gemensamma mål. Du besitter mycket goda kunskaper inom svenska och engelska, i både tal och skrift.
Framgångsfaktorer
• Minst 2 års erfarenhet av arbete som Ekonomiassistent
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav
• Serviceinriktad och social, noggrann och självgående
• Meriterande med tidigare erfarenhet inom finansbranschen och/eller AML
Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer!
Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).
Ansökan
START: Omgående
OMFATTNING: Heltid
PLACERING: Solna, möjlighet till hybridarbete
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Sara Westin-James 072-215 15 34
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2023-04-28
Denna tjänst är en hyrrekrytering där du börjar som anställd hos oss på Resultat AB och arbetar ute hos vår kund och sedan blir anställd utav kund. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande då tjänsten ska tillsättas inom kort. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sara Westin-James; 072 215 15 34.