OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du passionerad när det gäller människor, service och affärer? Är du en erfaren ledare som trivs med att driva förändring samtidigt som du upprätthåller den dagliga verksamheten? Inkluderar din bakgrund erfarenhet från kundservice och betalningsstöd? Välkommen in med din ansökan till Sveriges ledande bank redan idag!
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu för kunds räkning en team lead för Cash Management Customer Service. Vår kund är en av Sveriges ledande banker som sitter i fina lokaler centralt i Stockholm. I denna roll kommer du tillsammans med kollegor bygga framgång.
Delta i en innovativ resa inom cash management. Du kommer i denna tjänst att spela en viktig roll i utförandet av bankens betalningsstrategi för att maximera kundvärde och öka bankens konkurrenskraftiga fördel. Du kommer vara team lead för ett team på 10 personer och rapportera till head of Customer Service.
Detta är ett konsultuppdrag via Academic Work med en start på 6 månader och om alla parter är nöjda med samarbetet finns det chans till förlängning eller överrekrytering.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Personalansvar, ansvara för ett team på 10 personer
* Se till att kundservice och rådgivningsaktiviteter tillför betydande och mätbart värde för kunder
* Se till att erbjuda proaktiv och högkvalitativ kundservice
* Ge ledarskap och riktning för ditt team och kundtjänstavdelningen för kassaflödeshantering
* Vara en del av ledningsgruppen för kundtjänstavdelningen och följa upp mål
* Hantera och utveckla både interna och externa intressentrelationer
VI SÖKER DIG SOM
* Har en kandidat- eller masterexamen inom ekonomi eller liknande område
* Har ledarerfarenhet, inklusive erfarenhet av att driva positiv förändring inom en kundsupportavdelning
* Har god systemvana
* Har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift då det används dagligen internt och externt
För att lyckas i rollen har du en påvisad förmåga att inspirera och motivera ditt team. Du har utmärkta kommunikations- och relationsbyggande färdigheter med både interna och externa intressenter samt en kundinriktad mentalitet. Utöver detta ser vi även att du sprider energi, är nyfiken och har en framåtlutad attityd.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Beskrivs senare i rekryteringsprocessen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231