Deputy Head för Cash Management Customer Service till ledande bank

Deputy Head för Cash Management Customer Service till ledande bank

Arbetsbeskrivning

Är du passionerad när det gäller människor, service och affärer? Vill du utvecklas som ledare och trivs med att driva förändring samtidigt som du upprätthåller den dagliga verksamheten? Inkluderar din bakgrund erfarenhet från kundservice och betalningsstöd? Välkommen in med din ansökan till Sveriges ledande bank redan idag!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu för kunds räkning en team lead för Cash Management Customer Service. Vår kund är en av Sveriges ledande banker som sitter i fina lokaler centralt i Stockholm. I denna roll kommer du tillsammans med kollegor bygga framgång.

Delta i en innovativ resa inom cash management. Du kommer i denna tjänst att spela en viktig roll i utförandet av bankens betalningsstrategi för att maximera kundvärde och öka bankens konkurrenskraftiga fördel. Du kommer vara team lead för ett team på 10 personer och rapportera till head of Customer Service.

Detta är ett konsultuppdrag via Academic Work med en start på 6 månader och om alla parter är nöjda med samarbetet finns det chans till förlängning eller överrekrytering.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Personalansvar, ansvara för ett team på 10 personer
* Se till att kundservice och rådgivningsaktiviteter tillför betydande och mätbart värde för kunder
* Se till att erbjuda proaktiv och högkvalitativ kundservice
* Ge ledarskap och riktning för ditt team och kundtjänstavdelningen för kassaflödeshantering
* Vara en del av ledningsgruppen för kundtjänstavdelningen och följa upp mål
* Hantera och utveckla både interna och externa intressentrelationer


VI SÖKER DIG SOM
- Har en kandidat- eller masterexamen inom ekonomi eller liknande område
- Har tidigare erfarenhet från att ha arbetat på bank och/eller Cash Management
- Har 1-2 år ledarerfarenhet inklusive erfarenhet av att driva positiv förändring inom en kundsupportavdelning
- Har god systemvana
- Har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift då det används dagligen internt och externt

För att lyckas i rollen har du en påvisad förmåga att inspirera och motivera ditt team. Du har utmärkta kommunikations- och relationsbyggande färdigheter med både interna och externa intressenter samt en kundinriktad mentalitet. Utöver detta ser vi även att du sprider energi, är nyfiken och har en framåtlutad attityd.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Beskrivs senare i rekryteringsprocessen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 oktober 2023
  • Ansök senast: 17 november 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Agil Team Manager

Agil Team Manager

2 oktober 2024

2 oktober 2024

1 oktober 2024

Material Management Solution Team Lead

Material Management Solution Team Lead

30 september 2024