OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du en passion för ledarskap, förändringsarbete och resursplaneringsprocesser i stora komplexa kundmötande verksamheter?
Hos oss på Swedbank har du en möjlighet att:
- Ansvara för att leda, coacha och utveckla ett team med personalansvar för Workforce Managers och Seniora Workforce Managers med placering på olika geografiska platser i Sverige.
- Agera biträdande Head of Workforce Management samt arbeta med strategiskt ledningsgruppsarbete.
- Arbeta med större förändrings- och projektinitiativ som påverkar både processer, teknik och människor.
- Självständigt och tillsammans med andra bidra till att väl fungerande WFM-processer implementeras, förvaltas och utvecklas med målet att skapa kundnöjdhet, personalnöjdhet och resultat som stöttar Swedbanks strategiska inriktning och utvecklingsagenda.
- Med din dokumenterade och framgångsrika WFM-erfarenhet, kunskap i verktyget Calabrio/Teleopti samt gedigna erfarenhet av att arbeta i ledande befattning inom Kundmötande verksamheter, bidra till att WFM-enheten och dess delprocesser utvecklas över tid.
- Få över 4000 fantastiska kollegor i den kundmötande verksamheten på ca 160 geografiska platser i landet där vi tillsammans främjar samarbete över organisatoriska gränser och tillsammans utvecklar verksamheten med målet att skapa kundnöjdhet, medarbetarnöjdhet och resultat.
- Samverka inom stora delar av Swedbanks organisation för att uppnå vår målbild där vi skapar kundvärde i alla interaktioner och möter kunderna med rätt kompetens i första kontakt oavsett kundens val av kanal. I rollen får du använda dina väl utvecklade ledarskapsförmågor till att bygga förtroende, inspirera och visa mod.
I denna roll behöver du:
- Minst 10 års framgångsrik erfarenhet av seniort ledarskap med strategiska, taktiska och operativa förmågor inom stora och komplexa kundmötande verksamheter innehållande både fysiska såväl som distansmöten.
- Gedigen erfarenhet av projektarbete, förändringsledning, planeringsprocesser, HR-processer såväl som för centrala verktyg såsom WFM-verktyget Calabrio/Teleopti och kommunikationsplattformar för distribution och styrning av distansmöten och kundärenden.
- Gedigen erfarenhet av att implementera väl fungerande WFM-processer i matrisstrukturer.
- Gedigen erfarenhet av ledningsgruppsarbete och distansledarskap.
- Tidigare erfarenhet av att leda WFM-enheter och WFM-specialister inom de olika delprocesserna forecasting, staffing, scheduling och realtime management.
- Personliga egenskaper som gör att du har en god förmåga att skapa resultat och etablera en tillitsbaserad relation med medarbetare, chefer och övriga bankens ledningsfunktioner i enlighet med Swedbanks ledarkriterier och värdegrund.
- God kunskap, förståelse och erfarenhet för WFM-processer samt djup kunskap inom arbetsrätt och förståelse hur processer, verktyg och människor behöver samverka för att skapa en kostnadseffektiv resursplanering som leder till ökad kundnöjdhet och medarbetarnöjdhet.
- Väl utvecklad kommunikationsförmåga med goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
På Swedbank är medarbetarna vår största tillgång. Vi har en kultur som bygger på respekt, inkludering och öppenhet, där varje medarbetares röst är viktig. Vi stöttar kontinuerlig utveckling. Du som arbetar hos oss leder din egen utveckling och hittar utmaningar som inspirerar dig. Vi värnar om ditt välmående och erbjuder en hållbar och flexibel arbetsmiljö. Som anställd ingår du i gruppgemensamt prestationsprogram och erbjuds tjänstepension, frivillig sjukförsäkring samt andra attraktiva förmåner. Vi arbetar genom våra värderingar: Öppen, Enkel och Omtänksam. Tillsammans levererar vi en positiv och unik upplevelse för våra kunder. Tillsammans gör vi skillnad.
Bli en del av vårt team och...
följ med på vår spännande utvecklingsresa som präglas av förändringsvilja, prestigelöshet, transparens, samarbete och kundfokus. Vi är fokuserade på att göra skillnad för kunden och den kundmötande personalen inom Swedbank. Vårt mål är att bidra till att skapa goda resultat, medarbetarnöjdhet och kundnöjdhet. Vi är måna om att utvecklas i vårt självledarskap i enlighet med våra värderingar.
Min målsättning som ledare är att skapa en miljö som är inkluderande, engagerande och stimulerande där motiverade och självdrivande medarbetare trivs och vill utvecklas både självständigt och tillsammans med andra. Jag är målfokuserad, lösningsorienterad och relationsinriktad som person. Jag uppskattar öppna och raka dialoger där jag förväntar mig att du tar egna initiativ och har modet att utmana för att bidra till att skapa värde för våra kunder, företag, kollegor och samhället. Jag stöttar dig och ger dig stor frihet att påverka din egen vardag och utveckling." Åse Holmstedt, din framtida chef
Vi ser fram emot din ansökan senast den 2023-02-27.
Arbetsplats: Stockholm eller enligt ök.
Kontaktpersoner
Rekryterande chef: Åse Holmstedt, +46 72 504 28 02
SACO: Martin A Anthony, +46 40 242 664
Finansförbundet: Eva Ratzmann, +46 3 162 02 32
Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.
Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna.
LI-Hybrid