Design- och butiksassistent till mysiga inredningsstudion Walles  Walles!

Design- och butiksassistent till mysiga inredningsstudion Walles Walles!

Arbetsbeskrivning

Är du en serviceinriktad, nyfiken och organiserad person som älskar inredning och vill få utlopp för sin kreativa sida? Vill du arbeta på ett litet, mysigt och familjärt företag där din insats har stor betydelse? Då tycker vi att du borde ta chansen att söka tjänsten som Design- och butiksassistent till inredningsstudion Walles & Walles!

DINA ARBETSUPPGIFTER
I rollen som Design- och butiksassistent kommer du både att få hjälpa till i inredningsprojekten och i butiken/showroomet, där din tid kommer fördelas ungefär 50/50 emellan. Du kommer jobba i nära samarbete med Joakim, som är ansvarig för inredningsprojekten och assistera honom i hans arbete. Du kommer att få hjälpa till att visualisera både i 3D och 2D i CAD för kunderna och fungera som kreativt bollplank till Joakim. I viss mån kommer du att få följa med till kunder, både i Stockholm, Sverige och utomlands. Du kommer även ha möjlighet att få delta på mässor. Majoriteten av din tid kommer dock att spenderas på plats i butiken.

Utöver designdelen kommer ungefär hälften av din tid gå åt till att assistera i butiken. Här kommer du bland annat få hjälpa till med logistiken med leveranser, packa och plocka upp varor både i butiken/showroomet samt på deras lager i Frihamnen. Du kan få vara delaktig i viasual merchandising, hjälpa kunder och bistå butiksansvarig. Om du kan sy kan du även i viss utsträckning få hjälpa till med att lägga upp gardiner mm och om du kan fotografera kan du få hjälpa till vid fotoprojekt, uppdatering av hemsidan mm.

Det är ett litet familjeföretag, vilket gör att alla hjälps åt med det som behövs göras. Det är därför viktigt att man är prestigelös som person och gillar att hjälpa till och kan hoppa in där det behövs.

OM FÖRETAGET
Walles & Walles är en familjeägd inredningsstudio. De ägnar sig åt klassiska och tidlösa inredningar där arkitekturen och ljuset står i fokus. De erbjuder sina kunder en totalentreprenad om de vill bygga om eller bygga till något i sitt hem eller på landstället, både i Sverige och utomlands.

Studion på Birger Jarlsgatan används både som ett showroom och som en inredningsbutik. Totalt är de 4 personer som arbetar på företaget, varav 2 arbetar heltid. Det är en väldigt härlig och familjär stämning, där de ser sig själva mer som vänner än medarbetare.

De erbjuder en spännande arbetsplats med högt i tak, utvecklingsmöjligheter, friskvårdsbidrag mm.

DIN PROFIL
För att passa i rollen som Design- och butiksassistent är det viktigt att du är serviceinriktad och trevlig i ditt bemötande samt att du vill ge det där lilla extra till kunderna. Du behöver även ha en god struktur i ditt arbete och ha ett intresse för det kreativa. I övrigt ser vi gärna att du är hjälpsam och en härlig kollega.

Det viktigaste för rollen som Design- och butiksassistent är dina personliga egenskaper men för att kunna utföra arbetet bör du uppfylla dessa krav:
•Minst 2 års arbetslivserfarenhet av ett kreativt serviceyrke, exempelvis inom inredning, möbler, design eller visualisering
•Flytande svenska i tal och skrift
•Grundläggande kunskaper inom engelska i tal och skrift
•Ett stort intresse för inredning
•Kunskaper inom något CAD-program, exempelvis Sketchup

Om du dessutom uppfyller något av nedan så är det ett extra plus, men inget måste:
•Eftergymnasial utbildning inom relevant område, ex inredning, CAD eller dylikt
•B-körkort
•Erfarenhet/kunskaper inom fotografering
•Sy-kunskaper

OM OSS
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

VILLKOR
Startdatum: Mitten av augusti
Placeringsort: Stockholm
Arbetstider:10-18 vardagar och varannan lördag enligt överenskommelse (kvitteras mot ledig dag i veckan)
Omfattning: Heltid

Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 juni 2022
  • Ansök senast: 10 juli 2022

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


16 november 2024

1 november 2024

9 september 2024

8 februari 2024