OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Varje dag reser närmare 800 000 personer med den allmänna kollektivtrafiken i Stockholm. En väl utbyggd, lättillgänglig och pålitlig kollektivtrafik innebär höga krav på IT-system så väl som de digitala tjänster som resenärerna använder för att t.ex. hitta den bästa resan, hantera biljetter och ha koll på läget i trafiken.
Nu söker vi nyfikna designers med olika inriktningar som vill vara med och driva ett strategiskt och kundcentrerat arbete för att skapa en djup förståelse för våra kunders behov. Här får du utveckla och utvärdera koncept som möter behoven och utifrån det beskriva nödvändiga utvecklingsaktiviteter.
Om tjänsterna
Du kommer tillhöra gruppen Digital Kundupplevelse under vår sektion Strategi och Verksamhetsutveckling. Sektionen ansvarar för metod och process kopplat till att utveckla och leverera digitala tjänster som primärt nyttjas av resenärer, men även trafikutövare och andra partners. Gruppen, Digital Kundupplevelse är under uppbyggnad och har i uppdrag att bidra med kompetens, arbetssätt och verktyg för att förstå och möta våra resenärers och anställdas behov, beteenden och förväntningar i kundresan.
I respektive roll ligger ett stort ansvar i att forma, driva och slutföra förändringsaktiviteter på ett strategiskt plan i en verksamhet som behöver stöd gällande arbetssätt, kommunikation, utbildning och förändringsledning.
För att läsa mer om och söka de olika tjänsterna klickar du på respektive titel nedan.
Tjänstedesigners
Vårt team är i uppbyggnadsfas och vi söker nu tjänstedesigners med både längre och kortare erfarenhet. I rollen kommer du bidra med kundcentrerad process och metod i utvecklingen av trafikförvaltningens tjänsteleverans, inte bara begränsat till digitala kanaler, vilket kräver samverkan med stora delar av organisationen utöver IT, t.ex. verksamhet, kommunikation och marknad. Du kommer också stötta utifrån designkompetens i strategiska frågor som mål och prioritering, samt definiera och driva hur vi som organisation behöver utvecklas för att bli en ännu mer kundcentrerad organisation.
UX-designer
Som UX-designer kommer du, tillsammans med verksamhet och utvecklingsteam, arbeta med research och konceptutveckling av primärt digitala produkter och tjänster. Du fokuserar också på process och metod kopplat till kommunikation och samordning av de digitala tjänsterna, när många olika kanaler och utvecklingsteam är involverade i leveransen.
UI-designer
Som UI-designer kommer du fokusera på hur designers och utvecklare kan arbeta effektivt, enhetligt och med hög kvalitet med gränssnittsdesign, t.ex. genom vidareutveckling av vårt designsystem. Du kommer att samarbeta tätt med designers i utvecklingsteamen i huset för att tillsammans skapa den bästa digitala kundupplevelsen.
Vad vi söker efter
För att lyckas i de olika rollerna krävs stor erfarenhet och kunskap om förändringsledning, samt agil transformation i komplexa organisationer. Du trivs när du får skapa goda förutsättningar för dialog och samverkan med andra delar av verksamheten likväl som med externa parter. Du behöver också ha mycket god process- och metodkunskap inom design och kundcentrerad tjänsteutveckling, nischad mot den roll som du är intresserad av, och inte vara rädd att kavla upp ärmarna och använda din metodmässiga verktygslåda.
Information och ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Experis. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Pia Boström, tfn 0703-146866. Vi använder tester för att säkra objektiva bedömningar.
Ansökan kan endast göras genom att du klickar vidare på titlarna ovan, vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Magnusson
08-736 28 47
Sophia Blåvall
08-686 16 25
Erika Flodström
08-686 1822
Åsa Sönnergaard
Sophia Blåvall
Sophia Blåvall
Katarina Thomasson
08-736 11 26
Jannica Chinos
Matts Henriksson
Jannica Chinos
070-7863674