Desktop Support Engineer

Desktop Support Engineer

Arbetsbeskrivning

Desktop Support Engineer
Wipro Limited (NYSE: WIT, BSE: 507685, NSE: WIPRO) är ett ledande globalt företag inom informationsteknik, konsulttjänster och affärsprocesser. Vi utnyttjar kraften i kognitiv databehandling, hyperautomation, robotik, moln, analys och ny teknik för att hjälpa våra kunder att anpassa sig till den digitala världen och göra dem framgångsrika. Vi är ett företag som är globalt erkänt för sin omfattande tjänsteportfölj, sitt starka engagemang för hållbarhet och sitt goda samhällsengagemang, och vi har över 240 000 engagerade medarbetare som betjänar kunder på sex kontinenter. Tillsammans upptäcker vi idéer och kopplar ihop punkterna för att bygga en bättre och djärv ny framtid.

Den här rollen tillhör vårt dotterbolag i Norden med huvudkontor i Stockholm. Tjänsten är placerad i Västerås.

Vi söker nu dig som har ungefär två till tre års erfarenhet av att tillhandahålla support på fältet för IT-infrastruktur, vilket inkluderar felsökning av hårdvara, mjukvara, operativsystemsproblem och problem och att åtgärda problemen utan att påverka/överträda hårdvarugarantin eller kundens krav på säkerhetsöverensstämmelse. Utvärdering och installation av primär och perifer dator- och nätverkshårdvara, inklusive, men inte begränsat till: bildskärmar, tangentbord, möss, skrivare, faxapparater, skannrar, routrar, trådlösa routrar, växlar, brandväggar, rack, skåp, datatermineringspaneler med flera portar, allt inom ramen för "Smart Hands"-kapaciteten som stöds av "företaget".

Din kompetens
· Praktisk erfarenhet av att installera, felsöka och åtgärda problem med stationära datorer, skrivare, bärbara datorer och annan kringutrustning för datorer.
· Grundläggande kunskaper om företags LAN- och WAN-inställningar och koncept.
· Förmåga att lyfta/förflytta datorutrustning som väger upp till 25 kg.
· Skicklighet i desk side support och PC break/fixing inklusive grundläggande administration av Windows O/S.
· Examen i elektronik och CompTIA A+-certifiering är meriterande.
· Viss kunskap om TCP/IP-nätverk, DNS, DHCP, VPN och RDP.
· God förmåga att kommunicera skriftligt och muntligt med kunder och ledning.
· Förmåga att arbeta med tidsfrister och slutföra uppgifter i tid.
· Goda kunskaper i Svenska och Engelska är krav.


På Wipro strävar vi efter att tillhandahålla en formidabel plattform för yrkesverksamma som kommer att bli våra förändringsagenter - katalysatorer som är fackeltågsbärare för vår vilja att utmärka oss och omdefiniera teknikens gränser för att göra våra kunder framgångsrika. Vårt rekryteringsteam fokuserar på att rekrytera talangfulla yrkesmän inom branschen. Om du har erfarenhet av att sträva efter spetskompetens inom IT och letar efter utmanande möjligheter att förverkliga din inre eld, behöver du inte leta längre. En karriär hos Wipro erbjuder just det och mycket mer.

#LI-CS3

Sammanfattning

Postadress

Sveavägen 9-11
Stockholm, 11157

Liknande jobb


IT-Tekniker till Malta

IT-Tekniker till Malta

24 januari 2023

IT tekniker

IT tekniker

10 januari 2023

GRAFIKER

8 juni 2010