Destination Service Consultant

Destination Service Consultant

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vill du bli en del av en framgångsrik och växande verksamhet, där du får möjlighet att utvecklas tillsammans med härliga kollegor? Är du serviceminded utöver det vanliga, van att arbeta i internationell miljö och har erfarenhet från Relocation/Mobility? Då ser vi fram emot att höra av dig! 

Till vår kund i Malmö/Lund söker vi nu en Destination Service Consultant för ett sommarvikariat. 

Ansvarsområden
Som Destination Service Consultant blir du en viktig del av kundens team och säkerställer att deras medarbetare får professionell support i samband med flytt till och från Sverige. Du samarbetar med svenska och internationella uppdragsgivare och i din roll fungerar du som kontaktperson för både kunder och medarbetare. 

En expatriat ställs inför en mängd utmaningar i samband med sin flytt och professionellt stöd är ofta avgörande för en lyckad vistelse. Som Destination Service Consultant säkerställer du att dina klienter får den bästa supporten och hjälper till med t ex:
Hantera olika typer av ansökningar
Boka möten hos banker
Registrera korrekta uppgifter hos myndigheter
Kontakta försäkringsbolag
Kontakta hyresvärdar
Kontakta skolor
Besikta bostäder vid in- och utflyttning
Följa med och stötta vid besök hos myndigheter, banker, skolor mm.







Arbetstider
Heltid, måndag till fredag. Start omgående. Sommarvikarat till och med 2021-08-31.

Kvalifikationer
Du behöver trivas i en både internationell och multikulturell arbetsmiljö och ha hög ”multicultural understanding”. Vi ser det som mycket positivt om du har bott och studerat eller arbetat utomlands. Vidare har du vana att arbeta i olika affärsstödjande system och har en mycket god administrativ förmåga. Du behärskar engelska och gärna svenska på hög nivå i både tal och skrift och har du även andra språkkunskaper är det en fördel. Körkort är ett krav för tjänsten. 

Som person är du trygg, positiv och får energi av att träffa nya människor. Du har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer och agerar på ett ansvarstagande och lösningsorienterat sätt. Du har förmåga att arbeta självständigt, men uppskattar också det stöd du kan få och ge i ett team av kollegor med hög kompetens. Du har ett strukturerat arbetssätt, är en god kommunikatör och ser god service som en självklarhet. Du behöver vara van att prioritera och kunna omprioritera vid behov, samt arbeta proaktivt och få saker ur händerna. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Ansökan
Sista ansökningsdag: 27 juni 2021
Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför gärna så snart som möjligt.

För information: Amra Salkic, konsultchef, amra.salkic@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 juni 2021
  • Ansök senast: 4 juli 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


26 november 2024

Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024