OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Cambio är en av nordens ledande leverantörer inom e-hälsa med ett heltäckande erbjudande för hela kedjan inom vård och omsorg. Målet är att erbjuda de mest innovativa digitala lösningarna för regioner, kommuner och privata vårdgivare. Vi är i dag runt 700 anställda i flera länder. Cambio är certifierade av Great Place To Work och vi har placerat oss på topp 15-listan och fått utmärkelsen ”Sveriges Bästa Arbetsplats” 2020 och 2021!
Din roll och teamet
Har du erfarenhet av och förståelse för agila metoder, och brinner du för ett coachande ledarskap? Vill du använda dina kunskaper till att bidra till en bättre vård och hälsa? Då har vi en spännande möjlighet för dig!
Vi på Cambio växer, både i form av personal och produktutbud och vi söker nu en duktig ledare till ett team av medarbetare inom vår R&D organisation i Linköping. Du kommer att ha din chef i Sverige men arbeta tillsammans med en erfaren ledare på Sri Lanka som har leveransansvaret för området, där din roll är att leda 15-20 medarbetare i Linköping.
Vår utvecklingsorganisation har vuxit kraftigt under de senaste åren och vi arbetar ständigt med att bli mer effektiva i den agila organisationen. Som Development Manager kommer du ha en viktig roll i att skapa bra förutsättningar för våra utvecklingsteam samt säkerställa resurs- och kompetensbehov.
På Cambio uppmuntrar vi egna initiativ som bidrar till utveckling av företaget och oss själva. För oss är det viktigt att du får möjligheten till att växa, både personligt och karriärmässigt. Vi är stolta över att vara ett IT-bolag med en jämn könsfördelning och vår kultur beskrivs genom tre ord; ’’Trust’’, ’’Care’’ och ’’Together’’ som karaktäriserar allt vi gör på Cambio.
Om dig
Du har troligtvis arbetat som ledare i en agil organisation, gärna med utveckling av standardsystem, och du är van att hantera de utmaningar det innebär. Du ser kontinuerliga förbättringar som en självklarhet och du vill leda genom förändring. Du är en trygg ledare som ser som sin främsta uppgift att undanröja hinder för ditt team, och har förmågan att ta besluten som leder dit. Du trivs i en internationell miljö och är duktig på att skapa samarbeten.
Krav
- 3+ års erfarenhet av att leda personal och en vana av ett coachande förhållningssätt
- Bred erfarenhet från mjukvaruutveckling, gärna inom produktutveckling av stora system och integrationer
- God kännedom om agila arbetsmetoder och organisationer
- God kommunikativ förmåga på svenska och engelska
- Examen på högskolenivå eller motsvarande
Det är meriterande om du har
- En förståelse för e-hälsoområdet
- Erfarenhet av produktstrategiskt arbete eller projektledning
- Erfarenhet av off-shore utveckling
Placeringsort: Linköping
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidareanställning, 6 månaders provanställning
Urval sker löpande så varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt.
Vi ser fram emot din ansökan!
Läs mer om oss här! (https://www.cambio.se/om-oss/)