OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dfind rekryterar Field Support Engineer till TeamQuest TeamQuest grundades 1991 och är ledande inom IT Service Optimization (ITSO).Med lösningar för kapacitetsplanering och optimering av IT prestanda kan TeamQuest med sin programvara hjälpa företag att upprätthålla en hög servicenivå och minimera kostnaderna.Bland kunderna finns några av världens största och mest framgångsrika företag, verksamma inom olika branscher men framför allt inom telecom och finans.TeamQuest säljer till slutkunder såväl som till återförsäljare och servicepartners.Läs mer om företaget på www.teamquest.com Till TeamQuest Göteborgskontor söker vi nu en Field Support Engineer.Du kommer att arbeta med support mot driftsorganisationer på den europeiska marknaden och bli specialist på frågor relaterade till TeamQuest mjukvaruprodukter.Till din hjälp har du kollegor i Göteborg och USA dit frågor kan eskaleras till produktspecialister. Vi söker Dig som har kunskaper inom Unix, Linux samt vana att arbeta i Windowsmiljö.Vi tror att du har en relevant universitets- eller högskoleutbildning samt något års erfarenhet av arbete inom systemadministration, driftsmiljöer och prestandafrågor.Du har ett affärstänk och är intresserad av funktioner och möjligheter med IT. Du ser dig som en självgående problemlösare och då du i kontakt kunderna kommer att fungera som en säljlänk, trivs du också med att skapa kontakter och underhålla relationer.Då 95 procent av kunderna finns utanför Sveriges gränser är goda kunskaper i engelska ett krav.Kunskaper i tyska eller franska är ett plus. Du kommer att gå produktutbildningar i USA och även på sikt besöka kunder på plats varpå det förekommer en del resor i tjänsten. I denna rekrytering samarbetar TeamQuest med Dfind.Din ansökan vill vi ha snarast men senast 11:e december.Urval och intervjuer sker löpande, så registrera din ansökan så snart som möjligt på www.dfind.se.Välkommen!