OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På DHL arbetar vi med att få våra kunders vardag att fungera. Som ett av de ledande företagen i världen inom logistik, ser vi till att våra kunder får leverans av varor och material. Utan transporter stannar samhället, vi har ett viktigt uppdrag - Förena människor, förbättra liv. Som medarbetare hos oss är du en viktig nyckelspelare.
För DHL åkeri är Borlänge en viktig utgångspunkt för att kunna bedriva partitrafik i hela Dalarna. Härifrån lotsas fjärrbilar runt hela Dalarna och hjälper även andra bilar från angränsande linjer med inhämtningar och utkörningar. Vi söker nu en CE-chaufför för lotsning dagtid. Vi eftersöker en driven och självgående medarbetare. Hos oss är det även viktigt att vara en lagspelare och teamet består av glada kollegor med högt engagemang som gillar ordning och reda.
Arbetsuppgifter och ansvar
Du får en utvecklande och spännande roll då du ansvarar för att lasta och lossa ditt ekipage hos olika kunder i Dalarna. Lastningarna och lossningar sker oftast med truck hos företag eller på terminaler.
Du innehar CE Behörighet, YKB, ADR samt gärna truckutbildning.
Profil & Bakgrund
För att lyckas i det här jobbet behöver du vara lösningsfokuserad, engagerad och ha vana av att lotsa med lastbil och släp. Nedan kännetecknar dig som person:
Älskar utmaningar och inte vara rädd för att ta i
Visar engagemang och uthållighet
Är strukturerad och ordningsam
Brinner för att kollegor och kunder är nöjda
Kommunicerar väl och är tydlig
Tjänsten är en heltidstjänst med 100 % sysselsättningsgrad på dagtid, där vi tillämpar provanställning. Tjänsten är placerad i Borlänge.
Vad erbjuder vi dig?
Vi på DHL trivs och många av oss har jobbat här länge. Vi är ett företag som ser våra medarbetares utveckling och potential – vi vågar satsa på våra medarbetare! I det stora globala, och internationella bolaget som vi är, har vi en härlig teamkänsla med familjär stämning där vi respekterar varandra. Här finns mycket medarbetarengagemang samt humor och vi tycker om att fira våra framgångar. Vi är certifierade i Top Employer vilket innebär att vi är en arbetsgivare som erbjuder den bästa arbetsmiljön för medarbetare att utvecklas både professionellt och personligt. Miljö och hållbarhet är viktigt för oss, vi arbetar ständigt med att utvecklas för att ligga i framkant, vilket uppmärksammas och ger resultat. Vi tar ansvar och blev bland annat utsedda till branschvinnare av Sustainable Brand Index B2B för tredje året i rad.
Vill du också vara med? Välkommen med din ansökan senast 22 Augusti, urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vid frågor kontakta: Björn Johansson, Driftchef Bjoern.johansson@dhl.com tel 0703465130
Häng med oss bakom kulisserna, följ oss på Instagram. Eller kika närmare på DHL - vårt varumärke, DHL Freight - globalt eller DHL Freight Sverige
Enligt EU-direktiv (2009/52/EG) måste vi som arbetsgivare kunna påvisa våra medarbetares rättighet att arbeta inom EU. Vid en anställning på DHL måste du därför kunna uppvisa din rätt att arbeta inom EU genom medborgarskap (exempelvis pass) eller i annat fall uppvisa ditt arbetstillstånd. Vi genomför bakgrundskontroller på alla våra slutkandidater.
DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 520 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Våra kunder är viktiga för oss och varje kontakttillfälle som en kund har med DHL ska vara kopplad till en positiv känsla.