DHL Express i Ljusdal söker Contact Center Advisors till Kundservice!

Arbetsbeskrivning

DHL Express är världens ledande leverantör av internationella expresstransporter och nu söker vi dig som vill vara med och måla världen gul!
För oss på DHL Express är det medarbetarna som är kärnan i verksamheten. Våra medarbetare är det som skiljer oss från andra på den internationella expressmarknaden och det är därför alltid vårt mål att dra till oss och behålla de bästa talangerna.
Vilka är vi?
Kundservice är en viktig funktion inom DHL Express och tar emot tusentals samtal per dag från befintliga och nya kunder gällande bokningar, prisförfrågningar, godssökning mm. Vi går alla igenom ett gediget utbildningsprogram för att bli Certifierade Internationella Specialister och det ingår i vår uppgift att kunna rådge kunderna om deras försändelser och underlätta deras internationella handel. Avdelningens primära mål är att leverera en hög service till våra kunder, säkra kvaliteten, ha motiverade medarbetare och generera intäkter till företaget.
Vi söker nu fem Contact Center Advisors för tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning och 100 % sysselsättningsgrad. Arbetstiderna kommer vara varierande med ett rullande schema från kl 08:00 – kl 18:00.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Representera DHL Express i varje kundkontakt genom ett positivt bemötande
• Ta emot och hantera inkommande kundärenden via telefon och mail
• Arbeta med merförsäljning och att skapa mervärde för kunden
• Identifiera och överlämna säljtips till säljarna
Tidigare erfarenheter och kvalifikationer
• Du har en fullständig gymnasieutbildning
• Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• Du har god vana av att arbeta med datorn som ditt främsta arbetsredskap
• Har du tidigare erfarenhet av kundservice eller försäljning är det meriterande
Vem är du?
• Du har en genuin känsla för service och kvalitet
• Du har en mycket god kommunikationsförmåga
• Du är affärsmässig
• Du är samarbetsvillig och prestigelös
• Du är stresstålig och van vid att arbeta i högt tempo
Är du vår nya Contact Center Advisor?
Välkommen med din ansökan senast den 14 februari.
Frågor om tjänsten besvaras av Ann-Kristine Johansson, Customer Service Director, på telefon 0709 345 684 eller per mail till annkristine.johansson@dhl.com eller av Hans-Jörgen Larsson, Customer Service Development Manager, på telefon 0709 345 345 eller per mail till hansa.larsson@dhl.com.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: DHL Express
  • 5 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 januari 2021
  • Ansök senast: 14 februari 2021

Postadress

Ljungadalsgatan 10
VÄXJÖ, 35246

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024