DHL Express Malmö söker Supervisor till vår Pick up & Delivery-verksamhet

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta som Supervisor på världens bästa och mest internationella arbetsplats? Då ska du läsa vidare! DHL Express är ledande leverantör av internationella expresstransporter och nu söker vi dig som vill vara med och måla världen gul. Vi utsågs 2021 till världens bästa arbetsplats av Great Place to Work - hos oss är medarbetaren alltid i fokus! Bli en i vårt team!
På DHL Express Malmö är vi ca 170 personer som hanterar allt från att sortera paket, tullagerhantering, köra kurir och skicka export till hela världen. Våra utmaningar består av att hantera samtliga paket samma dag och varje paket är tidskritiskt. Hos oss har vi en vision att alla ska komma till arbetet med ett leende och lämna med ett leende tack vare att vi arbetar som ett team mot samma mål ”As One”. Vi bedriver verksamhet mellan flera skift över dagen.
Vi söker nu en PuD (Pick up & Delivery) Supervisor. Tjänsten är tillsvidare med 100 % tjänstgöringsgrad och tillträde snarast, provanställning 6 månader. I tjänsten ingår resor med övernattningar. Arbetstiden är varierande i olika skift mellan 06:00 – 19:00
Som PuD Supervisor ingår du i vår lokala ledningsgrupp i ett team av 11 Supervisors som ansvarar för Pick up & Delivery-verksamheten här på DHL Express Malmö samt Växjö. Ditt arbete går ut på att motivera ditt team, vara delaktig samt en god kollega som samarbetar med samtliga avdelningar och stationer för att uppnå bästa möjliga resultat, därför måste du som person ha en god samarbetsförmåga och ha ett stort fokus på att få ett team engagerat.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du ska planera, leda och styra upp den dagliga operativa verksamheten och du är ansvarig för att leda ett team på 15-20 medarbetare i att arbeta som ett team för att leverera: Motiverade medarbetare, utmärkt servicekvalitet, lojala kunder och lönsamt nätverk.
Som person är du initiativrik och engagerad, men också strukturerad och bra på att kommunicera och ta egna beslut. Du har en ödmjuk sida och har lätt för att samarbete samt har en fin känsla för kundservice och sätter alltid kunden först och på så sätt lever och andas Insanely Customer Centric Culture. Tillsammans med Area Operations Manager ska man se till att budget och forecast planeras och efterlevs samt säkerställa att tillgångar och resurser används effektivt och utvecklas.
Kvalifikationskrav
Ledarskapserfarenheter inom service och/eller logistik
Extraordinär servicekänsla för kunder och personal
Ledaregenskaper och integritet
Mycket resultat- och kundorienterad
Mycket god datavana och förståelse för KPI:er och uppföljning av dessa
Goda kunskaper inom bemanningsoptimering och rekrytering
Kunskap i arbets- och miljörätt
Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
Körkort
Personliga egenskaper
Som person är du initiativrik och engagerad, men också strukturerad och bra på att kommunicera och ta egna beslut. Du har en ödmjuk sida och har lätt för att samarbete samt har en fin känsla för kundservice och sätter alltid kunden först. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo och har ett intresse för budget och forecast där du tillsammans med Area Operations Manager ser till att vi har en optimal planering av resurser och tillgångar.
Ytterligare information
Vill du veta mer om den här tjänsten är du välkommen att kontaktaThommy Hall, Operations Director, thommy.hall@dhl.com
Sista ansökningsdag är 2022-04-30 men skicka in din ansökan så snart som möjligt då vi har löpande rekrytering.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: DHL Express
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 april 2022
  • Ansök senast: 30 april 2022

Postadress

Ljungadalsgatan 10
VÄXJÖ, 35246

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

Area Manager/Teamledare

Area Manager/Teamledare

20 december 2024