OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
DHL Express är världens ledande leverantör av internationella expresstransporter och nu söker vi dig som vill vara med och måla världen gul.
För oss på DHL Express är medarbetarna kärnan i verksamheten. Det är våra medarbetare som skiljer oss på den Internationella Express marknaden och det är därför som det alltid är vårt mål att dra till oss och behålla de bästa talangerna. Vi erbjuder utmaning och möjlighet till personlig och yrkesmässig utveckling. Vi uppmärksammar den skillnad du medför i vår verksamhet, och tillsammans delar vi stoltheten i våra Internationella Expresstjänster. Bli en i vårt team! Alla våra medarbetare är utbildade och certifierade internationella specialister.
Kundservice är en viktig funktion inom företaget som tar emot tusentals samtal per dag från befintliga och nya kunder gällande bokningar, prisförfrågningar, godssökning mm. Vårt primära mål är att leverera en hög service till våra kunder, säkra kvaliteten, ha motiverade medarbetare och generera intäkter till företaget.
I din roll som Contact Center Advisor representerar du DHL Express gentemot våra kunder. Alla våra kunder är lika viktiga och därför är service, kvalitet och snabbhet viktigt i varje kundkontakt.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Representera DHL Express i varje kundkontakt genom positivt bemötande
• Ta emot och hantera inkommande kundärenden via telefon och mail
• Arbeta med merförsäljning och mervärde för kunden
• Identifiera och överlämna säljtips till säljarna
Vi söker dig som har en genuin känsla för service och kvalitet, som älskar högt tempo och att skapa mervärde för kunden.
Kvalifikationskrav:
• Gymnasieutbildning
• Svenska och engelska, god i tal och skrift
• Erfarenhet av kundservice eller försäljning inom ett serviceföretag är meriterande.
• God datavana
Personliga egenskaper:
• Mycket god känsla för service
• Mycket god kommunikationsförmåga
• Affärsmässig
• Samarbetsvillig och prestigelös
• Van vid att arbeta i högt tempo
DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 275 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning.
DHL ingår i Deutsche Post DHL. 2011 hade koncernen en omsättning på 53 miljarder euro.