OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På DHL arbetar vi med att få våra kunders vardag att fungera. Som ett av de ledande företagen i världen inom logistik, ser vi till att våra kunder får leverans av varor och material. Utan transporter stannar samhället, vi har ett viktigt uppdrag - Förena människor, förbättra liv. Som medarbetare hos oss är du en viktig nyckelspelare.
”Fördelen med att jobba på våran avdelning är att det blir aldrig monotont, man lär sig fortfarande och utvecklas fastän man har jobbat i många år på avdelningen”
Arbetsuppgifter och ansvar
Du får en utvecklande och spännande roll då du ingår i ett litet Team med ansvar för att se till att hjälpa våra kunder/chaufförer och Kundservice. Lite som en sambandscentral som binder ihop allt och löser dom dagliga arbetsuppgifterna och det problem som kan uppstå. Du kommer att utvecklas allteftersom i våra system och processer så att du blir en viktig medspelare i vårat företag.
Profil & Bakgrund
För att lyckas i den här rollen ser vi att du har:
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Datavana ( våra system lär du dig på plats )
Meriterande om du har erfarenhet inom transport/logistik, gärna truckkort men inget krav.
Trivs med kundkontakt som vi har både på telefon och vid utlämning av paket direkt från våran terminal.
Nedan kännetecknar dig som person:
Kan hantera kunder, även dom som är missnöjda
Inte är rädd för att jobba fysiskt vid behov ( man kan behöva hämta någon sändning själv ibland )
Inte är rädd för att säga vad du tycker och tänker, det behöver man kunna göra i ett Team
Är strukturerad och resultatorienterad
Brinner för att kollegor och kunder är nöjda
Kommunicerar väl och är tydlig
Tjänsten är tillsvidare med 100 % tjänstgöringsgrad. Vi tillämpar provanställning.
Tjänsten är placerad i Luleå
För jämnare könsfördelning ser vi gärna manliga sökanden men inget krav. Alla ansökningar är välkomna.
Vad erbjuder vi dig?
Vi på DHL trivs och många av oss har jobbat här länge. Vi är ett företag som ser våra medarbetares utveckling och potential – vi vågar satsa på våra medarbetare! I det stora globala, och internationella bolaget som vi är, har vi en härlig teamkänsla med familjär stämning där vi respekterar varandra. Här finns mycket medarbetarengagemang samt humor och vi tycker om att fira våra framgångar. Vi är certifierade i Top Employer vilket innebär att vi är en arbetsgivare som erbjuder den bästa arbetsmiljön för medarbetare att utvecklas både professionellt och personligt. Miljö och hållbarhet är viktigt för oss, vi arbetar ständigt med att utvecklas för att ligga i framkant, vilket uppmärksammas och ger resultat. Vi tar ansvar och blev bland annat utsedda till branschvinnare av Sustainable Brand Index B2B för tredje året i rad.
Vill du också vara med? Välkommen med din ansökan senast 2 februari, urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor, vänligen kontakta Kerstin Berglund på email: kerstin.berglund@dhl.com eller 071-088 059.
Häng med oss bakom kulisserna, följ oss på Instagram
Eller kika närmare på DHL - vårt varumärke, DHL Freight - globalt eller DHL Freight Sverige
Enligt EU-direktiv (2009/52/EG) måste vi som arbetsgivare kunna påvisa våra medarbetares rättighet att arbeta inom EU. Vid en anställning på DHL måste du därför kunna uppvisa din rätt att arbeta inom EU genom medborgarskap (exempelvis pass) eller i annat fall uppvisa ditt arbetstillstånd. Vi genomför bakgrundskontroller på alla våra slutkandidater.
DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. DHL ingår i koncernen Deutsche Post DHL som finns i 220 länder och har 570 000 anställda. Genom sitt globala nätverk kan DHL erbjuda sina kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning. DHL i Sverige har cirka 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Våra kunder är viktiga för oss och varje kontakttillfälle som en kund har med DHL ska vara kopplad till en positiv känsla.