OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vilka är vi?
DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är -logistikbolaget för hela världen-. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 520 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Våra kunder är viktiga för oss och varje kontakttillfälle som en kund har med DHL ska vara kopplad till en positiv känsla.
Klicka gärna på länkarna om du vill veta mer om DHL - vårt varumärke, DHL Freight - globalt eller DHL Freight Sverige
Till terminalen i Helsingborg söker vi administratör kontor Gateway
Tjänsten är tillsvidareanställning på 38 timmar/veckan.
Vad erbjuder vi dig?
På DHL har vi massor att vara stolta över. Men det vi är mest stolta över är våra medarbetare. Och som medarbetare på DHL har du möjlighet att upptäcka och utveckla dina starka sidor. Som en del av världens ledande logistikföretag har du möjlighet att vidga dina vyer och uppnå resultat tillsammans med de bästa i branschen. Allt vi kräver från dig är ditt engagemang, att du tror på dig själv och att du har vad som krävs för att utföra jobbet!
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som medarbetare på avdelningen Gateway, jobbar du främst tillsammans med arbetsledningen. Det innebär att ni leder och styr produktionen tillsammans. Du svarar på inkommande samtal både från externa och interna kunder, du tar emot kunder i vår kundmottagning (Gateway), samt att du jobbar mycket med våra åkerier och terminal personal.Telefonen och datorn är dina främsta arbetsverktyg. Det är viktigt att ha kunden i fokus och att bemöta kunden på ett professionellt och serviceinriktat sätt. Vi jobbar oftast med korta ledtider och många arbetes uppgifter samtidigt.
Arbetstiderna kan variera mellan 06:00-22:00 på vardagar.
Visst terminalarbete kommer att förekomma.
Vem är du?
* Du är glad, engagerad, motiverad och med en positiv energi
* Du är stresstålig med förmåga att arbeta under press och i ett högt tempo
* Egenskaper vi gärna ser att du har: kundinriktad, servicekänsla, ansvarsfull, pålitlig, ordningsam och noggrann
* Du har följande förmågor: Planering, initiativ, samarbete och kommunikation
* Van att arbeta så väl i team som självständigt
Kvalifikationskrav
* Vi söker dig med erfarenhet av liknande uppgifter, helst inom transport och/eller logistikbranschen.
* Gymnasiekompetens eller motsvarande
* Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på både svenska och engelska
* Kännedom om DHL:s processer och rutiner är ett plus
* God PC-vana och van att arbeta i Office
* Truckkort samt truckvana (Motviktstruck)
Intresserad?
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatumet. Bakgrundskontroll samt alkohol & drogtester kommer att genomföras. Vi arbetar löpande med urval och intervjuer och kommer tillsätta tjänsten löpande. Ansökningar behandlas endast via länken nedan!Vill du veta mer om befattningen är du välkommen att ringa Ulf Hansson Senior Supervisor Gateway 0709-345803, Ulf.b.hansson@dhl.com
Ansökan - Du ansöker genom att klicka på Ansök. Sista ansökningsdatum 2020-03-31
Enligt EU-direktiv (2009/52/EG) måste vi som arbetsgivare kunna påvisa våra medarbetares rättighet att arbeta inom EU. Vid en anställning på DHL måste du därför kunna uppvisa din rätt att arbeta inom EU genom medborgarskap (exempelvis pass) eller i annat fall uppvisa ditt arbetstillstånd. Vi gör bakgrundskontroll på slutkandidat.