DHL Freight söker: Claims Analyst damages and losses

DHL Freight söker: Claims Analyst damages and losses

Arbetsbeskrivning

På DHL arbetar vi med att få våra kunders vardag att fungera. Som ett av de ledande företagen i världen inom logistik, ser vi till att våra kunder får leverans av varor och material. Utan transporter stannar samhället, vi har ett viktigt uppdrag - Förena människor, förbättra liv. Som medarbetare hos oss är du en viktig nyckelspelare.


Arbetsuppgifter och ansvar
Du får en utvecklande och spännande roll då du ansvarar för följande:
• Löpande uppföljning av företagets skador och förluster.
• Skapa och beställa analysrapporter på skador och förluster vid förfrågan eller proaktivt.
• Hantera förfrågan från kund/säljare som behöver emballagerådgivning.
• Koordinera och supporta Regionala Emballagerådgivare.
• Samordna utbildning samt insatser avseende emballagerådgivning
• Delta i centrala skadeprojekt (analys respektive samordna emballagerådgivning).
• Uppdatera emballageinstruktioner vid behov (med hjälp av expertis).
• Bevakning av nyheter och utveckling inom emballageområdet.
• Framtagning av statistik och analys kopplat till reklamationer vid förfrågan eller proaktivt.
• Utvecklingsaktiviteter Claims på uppdrag av Claims Manager.
• Aktivt medverka till att funktionen når sina mål.
• Ingår i Claims Ledningsgrupp.


Profil & Bakgrund
Kvalifikationer för rollen (utbildning/arbetslivserfarenhet):
• Eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet.
• God kännedom om branschen.
• Goda språkkunskaper (främst engelska).
• Goda kunskaper inom Office (Word, Excel, Power Point).


Nedan kännetecknar dig som person:


• Älskar utmaningar och har ambitioner.
• Visar engagemang och uthållighet.
• Är strukturerad och resultatorienterad.
• Brinner för att kollegor och kunder är nöjda.
• Kommunicerar väl och är tydlig.
• God analytisk förmåga.
• Initiativtagare och genomförare.
• Förmåga att samarbeta.
• Förmåga att kombinera noggrannhet och effektivitet.
• Styrka i att driva frågor internt och externt.
• Affärsmässighet


Tjänsten är tillsvidare med 100 % tjänstgöringsgrad. Tjänsten är placerad i Västberga. Resor kan förekomma inom tjänsten.


Vad erbjuder vi dig?
Vi på DHL trivs och många av oss har jobbat här länge. Vi är ett företag som ser våra medarbetares utveckling och potential – vi vågar satsa på våra medarbetare! I det stora globala, och internationella bolaget som vi är, har vi en härlig teamkänsla med familjär stämning där vi respekterar varandra. Här finns mycket medarbetarengagemang samt humor och vi tycker om att fira våra framgångar. Vi är certifierade i Top Employer vilket innebär att vi är en arbetsgivare som erbjuder den bästa arbetsmiljön för medarbetare att utvecklas både professionellt och personligt. Miljö och hållbarhet är viktigt för oss, vi arbetar ständigt med att utvecklas för att ligga i framkant, vilket uppmärksammas och ger resultat. Vi tar ansvar och blev bland annat utsedda till branschvinnare av Sustainable Brand Index B2B för tredje året i rad.


Vill du också vara med? Välkommen med din ansökan senast 7 december, urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor, vänligen kontakta Claims Manager Juan Baez på email: juan.baez@dhl.com eller 070-934 50 64.


Häng med oss bakom kulisserna, följ oss på Instagram. Eller kika närmare på DHL - vårt varumärke, DHL Freight - globalt eller DHL Freight Sverige




Enligt EU-direktiv (2009/52/EG) måste vi som arbetsgivare kunna påvisa våra medarbetares rättighet att arbeta inom EU. Vid en anställning på DHL måste du därför kunna uppvisa din rätt att arbeta inom EU genom medborgarskap (exempelvis pass) eller i annat fall uppvisa ditt arbetstillstånd. Vi genomför bakgrundskontroller på alla våra slutkandidater.


DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 520 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Våra kunder är viktiga för oss och varje kontakttillfälle som en kund har med DHL ska vara kopplad till en positiv känsla.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dhl Freight Sweden AB Borås
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 november 2020
  • Ansök senast: 7 december 2020

Postadress

Segloravägen 7
Borås, 50464

Liknande jobb


22 oktober 2024

Order Flow & After Sales Administrator

Order Flow & After Sales Administrator

3 oktober 2024