OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På DHL arbetar vi med att få våra kunders vardag att fungera. Som ett av de ledande företagen i världen inom logistik, ser vi till att våra kunder får leverans av varor och material. Utan transporter stannar samhället, vi har ett viktigt uppdrag - Förena människor, förbättra liv. Som medarbetare hos oss är du en viktig nyckelspelare.
Det som är unikt hos oss är våra medarbetare. Hos oss får du möjlighet att arbeta i ett positivt och sammansvetsat team där samarbete värdesätts. Utöver det kommer du även att kunna knyta mycket kontakter inom organisationen med våra fantastiska kollegor.
Arbetsuppgifter och ansvar
I rollen kommer du att arbeta i en grupp om 7 personer, där ansvar för att utföra de dagliga uppgifterna inom kundreskontra och kravhantering ligger. Gruppen har schemalagd telefontid klockan 9-16 och du rapporterar till gruppens Teamlead. Utveckling är något vi värdesätter och till det finns goda möjligheter i denna roll.
Gruppens arbetsuppgifter består bland annat av:
* Svara på samtal och mail gällande inkassokrav, räntefakturor, spärrade kundnummer etc
* Indrivning av förfallna skulder
* Hantera ärenden i inkassoportal
* Kreditbedömningar
* Utreda oplacerade betalningar
* Utbetalningar från kundreskontran
* Upplägg av kunder
* Underhåll av kundregistret
Profil & Bakgrund
För att passa i rollen behöver du vara kundorienterad, serviceinriktad, stresstålig och ansvarskännande, både för dina egna och gruppens mål. Du kommer att ha mycket kontakt med kunder och kollegor inom DHL Freight, varför god kommunikationsförmåga i svenska och engelska i både muntlig och skriftlig form krävs för rollen.
...