DHL Freight söker: CS Supervisor Frontline

DHL Freight söker: CS Supervisor Frontline

Arbetsbeskrivning

På DHL arbetar vi med att få våra kunders vardag att fungera. Som ett av de ledande företagen i världen inom logistik, ser vi till att våra kunder får leverans av varor och material. Utan transporter stannar samhället, vi har ett viktigt uppdrag - Förena människor, förbättra liv. Som medarbetare hos oss är du en viktig nyckelspelare.


Vilka är vi?
DHL Freights Kundservice i Växjö ansvarar för all kundservice gällande våra inrikesprodukter. Vi är ca 130 medarbetare som arbetar på Arabygatan 80. Vi hanterar förfrågningar som avser både före, under och efter transporten. För oss är tillgänglighet och kundbemötande viktigt för att vi ska kunna leverera en positiv kundupplevelse. Därför är ditt kundfokus och engagemang oerhört viktigt för oss!
Vi har en arbetsplats där du får möjlighet att växa tillsammans med din avdelning och hela vår kundservice. Vi har en hög teamkänsla där vi hjälper och stöttar varandra. Vi vill ha roligt tillsammans, nå våra mål, få våra kunder att växa tillsammans med oss och fira våra framgångar. För oss är ledarskapet & medarbetarengagemanget avgörande för att vi ska lyckas.
Som Supervisor på Frontline har du ansvar för ett av 6 team med ca 15 st advisors som hanterar förfrågningar via telefon, mail och chatt. I din roll som Supervisor kommer du att planera, leda, utveckla och följa upp den dagliga driften av ditt team.


Arbetsuppgifter och ansvar
· Genom ett modernt ledarskap utveckla och engagera medarbetare
· Dagligen planera, leda, coacha och följa upp verksamheten i ditt team
· Driva produktivitet och effektivitet samt regelbundet analysera och rapportera nyckeltal och mål
· Dagligen analysera utmaningar och proaktivt möta dem
· Driva kundservice och Frontlines frågor samt utveckling
· Identifiera möjliga förbättringsområden samt följa upp överenskomna aktiviteter
· Ansvara för att arbetet som utförs inom funktionen sker enligt våra processer och rutiner
· Upprätthålla och utveckla den goda arbetsmiljön i enlighet med lagar och föreskrifter


Profil och bakgrund
· 3 års gymnasial utbildning eller liknande
· Personlig och närvarande ledare med god kommunikation
· Engagerad, inspirerande, ansvarsfull och visar uppskattning för andra
· Strukturerad och målorienterad med förmåga att planera och genomföra
· Kundorienterad
· Minst 3 års erfarenhet av Kundservice
· Goda kunskaper i DHLs processer, produkter och system
· Goda kunskaper i Office-paketet och datorvana
· Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift


Tjänsten är tillsvidare med 100 % tjänstgöringsgrad. Tjänsten är placerad i Växjö.


Vad erbjuder vi dig?
Vi på DHL trivs och många av oss har jobbat här länge. Vi är ett företag som ser våra medarbetares utveckling och potential – vi vågar satsa på våra medarbetare! I det stora globala, och internationella bolaget som vi är, har vi en härlig teamkänsla med familjär stämning där vi respekterar varandra. Här finns mycket medarbetarengagemang samt humor och vi tycker om att fira våra framgångar. Vi är certifierade i Top Employer vilket innebär att vi är en arbetsgivare som erbjuder den bästa arbetsmiljön för medarbetare att utvecklas både professionellt och personligt. Miljö och hållbarhet är viktigt för oss, vi arbetar ständigt med att utvecklas för att ligga i framkant, vilket uppmärksammas och ger resultat. Vi tar ansvar och blev bland annat utsedda till branschvinnare av Sustainable Brand Index B2B för tredje året i rad.


Vill du också vara med? Välkommen med din ansökan senast 31 december 2020. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor, vänligen kontakta Oskar Jackson, avdelningschef via mail. oskar.jackson@dhl.com

Häng med oss bakom kulisserna, följ oss på Instagram. Eller kika närmare på DHL - vårt varumärke, DHL Freight - globalt eller DHL Freight Sverige




Enligt EU-direktiv (2009/52/EG) måste vi som arbetsgivare kunna påvisa våra medarbetares rättighet att arbeta inom EU. Vid en anställning på DHL måste du därför kunna uppvisa din rätt att arbeta inom EU genom medborgarskap (exempelvis pass) eller i annat fall uppvisa ditt arbetstillstånd. Vi gör bakgrundskontroll på slutkandidat.


Vilka är DHL?
DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 520 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Våra kunder är viktiga för oss och varje kontakttillfälle som en kund har med DHL ska vara kopplad till en positiv känsla.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dhl Freight Sweden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 december 2020
  • Ansök senast: 31 december 2020

Postadress

Segloravägen 7
Borås, 50464

Liknande jobb


Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

25 november 2024

23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024