DHL Freight söker: Customer Service Advisor

DHL Freight söker: Customer Service Advisor

Arbetsbeskrivning

På DHL arbetar vi med att få våra kunders vardag att fungera. Som ett av de ledande företagen i världen inom logistik, ser vi till att våra kunder får leverans av varor och material. Utan transporter stannar samhället, vi har ett viktigt uppdrag - Förena människor, förbättra liv. Som medarbetare hos oss är du en viktig nyckelspelare.
DHL Freight:s Kundservice i Växjö ansvarar för all kundservice gällande våra Inrikesprodukter. Vi är ca 140 medarbetare som arbetar på Smedjegatan 12. Vi hanterar förfrågningar som avser både före, under och efter transport via telefon, mail och chatt från kunder och mottagare belägna i hela Sverige. För oss är tillgänglighet och kundbemötande viktigt för att vi ska kunna leverera en positiv kundupplevelse. Därför är kundfokus samt ditt engagemang som medarbetare oerhört viktigt för oss!
Är du vår nästa kundservice-stjärna?
Just nu söker vi medarbetare till vår Frontline-avdelning, där det idag arbetar ca 90 personer.
Vi har en arbetsplats där du får möjlighet att växa tillsammans med din avdelning och hela vår kundservice. Vi har delat in kundens frågor i olika kunskapsområden. När man börjar hos oss så lär man sig ett kunskapsområde för att sedan bygga vidare med fler. Vi har en hög teamkänsla där vi hjälper och stöttar varandra. Vi vill ha roligt tillsammans, nå våra mål, få våra kunder att växa tillsammans med oss och fira våra framgångar. För oss är medarbetarengagemanget avgörande för att vi ska lyckas.
Arbetsuppgifter och ansvar
Du får en utvecklande och spännande roll där du hanterar kundkontakter via telefon, mail och chatt. Rollen innebär att ta emot inkommande samtal gällande våra Inrikesprodukter från våra företagskunder och privatpersoner. Lära sig att använda våra system för att på bästa sätt ge service och snabb problemlösning. Vi arbetar också nära övriga funktioner inom Kundservice samt DHL Freight i stort, detta för att stärka banden och samarbetet inom DHL Freight i syfte för att arbeta med ständiga förbättringar.
Dina främsta verktyg i rollen är telefon, dator och din förmåga att kommunicera, därför är du van att arbeta i olika system i datamiljöer och gillar att ha många arbetsuppgifter igång samtidigt.
Profil & Bakgrund
För att lyckas i den här rollen ser vi att du har:
Gymnasial utbildning eller likvärdig
God dator- och systemvana
Kommunicerar mycket väl i svenska och engelska i tal och skrift
Godkänt utdrag ur polisens belastningsregister
1-2 års erfarenhet inom kundservice eller liknande områden är meriterande

Nedan kännetecknar dig som person:
Positiv & engagerad
Brinner för att arbeta i Team och hjälpa andra
Lyhörd för andra människors behov
God kommunikationsförmåga
Strukturerad
Stresstålig
Lösningsorienterad

Vi söker flera kandidater med 100 % tjänstgöringsgrad. Tjänsten är placerad i Växjö.
Vad erbjuder vi dig?
Vi på DHL trivs och många av oss har jobbat här länge. Vi är ett företag som ser våra medarbetares utveckling och potential – vi vågar satsa på våra medarbetare! I det stora globala, och internationella bolaget som vi är, har vi en härlig teamkänsla med familjär stämning där vi respekterar varandra. Här finns mycket medarbetarengagemang samt humor och vi tycker om att fira våra framgångar. Vi är certifierade i Top Employer vilket innebär att vi är en arbetsgivare som erbjuder den bästa arbetsmiljön för medarbetare att utvecklas både professionellt och personligt. Miljö och hållbarhet är viktigt för oss, vi arbetar ständigt med att utvecklas för att ligga i framkant, vilket uppmärksammas och ger resultat. Vi tar ansvar och är bland annat utsedda till branschvinnare av Sustainable Brand Index B2B för tredje året i rad.
Vill du också vara med? Välkommen med din ansökan senast 31 september! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. I vår rekryteringsprocess kan du bli erbjuden att besvara en videointervju, vi hoppas att du genomför denna vid förfrågan då det ger oss ett ypperligt tillfälle att lära känna dig lite bättre. Vid frågor, vänligen kontakta Marie Sundblad på email: marie.sundblad@dhl.com.
Häng med oss bakom kulisserna, följ oss på Instagram
Eller kika närmare på DHL - vårt varumärke, DHL Freight - globalt eller DHL Freight Sverige
Enligt EU-direktiv (2009/52/EG) måste vi som arbetsgivare kunna påvisa våra medarbetares rättighet att arbeta inom EU. Vid en anställning på DHL måste du därför kunna uppvisa din rätt att arbeta inom EU genom medborgarskap (exempelvis pass) eller i annat fall uppvisa ditt arbetstillstånd. Vi genomför bakgrundskontroller på alla våra slutkandidater.
DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. DHL ingår i koncernen Deutsche Post DHL som finns i 220 länder och har 570 000 anställda. Genom sitt globala nätverk kan DHL erbjuda sina kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning. DHL i Sverige har cirka 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Våra kunder är viktiga för oss och varje kontakttillfälle som en kund har med DHL ska vara kopplad till en positiv känsla.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dhl Freight Sweden AB Borås
  • 9 platser
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 juli 2024
  • Ansök senast: 31 augusti 2024

Postadress

Segloravägen 7
Borås, 50464

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024