OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vilka är vi?
DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är -logistikbolaget för hela världen-. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 520 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Våra kunder är viktiga för oss och varje kontakttillfälle som en kund har med DHL ska vara kopplad till en positiv känsla.
Klicka gärna på länkarna om du vill veta mer om DHL - vårt varumärke, DHL Freight - globalt eller DHL Freight Sverige
DHL Freights Kundservice i Jönköping ansvarar för all kundservice gällande våra utrikesprodukter. Vi är ca 40 medarbetare som arbetar på Solåsvägen. Vi hanterar förfrågningar både via telefon och mail från kunder belägna i hela Sverige. För oss är tillgänglighet och kundbemötande viktigt för att vi ska kunna leverera en positiv kundupplevelse. Därför är kundfokus samt ditt engagemang som medarbetare oerhört viktigt för oss.
Vad erbjuder vi dig?
På DHL har vi massor att vara stolta över. Men det vi är mest stolta över är våra medarbetare. Och som medarbetare på DHL har du möjlighet att upptäcka och utveckla dina starka sidor. Som en del av världens ledande logistikföretag har du möjlighet att vidga dina vyer och uppnå resultat tillsammans med de bästa i branschen. Allt vi kräver från dig är ditt engagemang, att du tror på dig själv och att du har vad som krävs för att utföra jobbet!
Tjänsten är ett vikariat på 100 % tjänstgöringsgrad och med start omgående eller enligt överenskommelse, till och med 31/12-2020 med möjlighet till förlängning. Tjänsten är placerad i Jönköping.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du får en utvecklande och spännande roll där du hanterar både telefon och mail.
Rollen innebär mycket kundkontakt men också att arbeta nära övriga funktioner inom Kundservice samt DHL Freight i stort. Detta för att stärka banden och samarbetet inom DHL Freight i syfte för att arbeta med ständiga förbättringar.
Vem är du?
Vi söker dig som har en gymnasieexamen, har goda PC-kunskaper och är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.
Som person är du kontaktskapande, kundorienterad, flexibel och vill bidra med en hög servicekänsla gentemot våra kunder och kollegor. Du har erfarenheter av logistikbranschen och god kunskap om DHL Freight och våra produkter. Du tycker om att arbeta med olika arbetsuppgifter samtidigt.
Intresserad?
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatumet.
Vill du veta mer om befattningen är du välkommen att ringa Caroline Gustafsson 070-957 91 44.
Ansökan - Du ansöker genom att klicka på Ansök. Sista ansökningsdatum 2020-03-31. Urval sker löpande.
Enligt EU-direktiv (2009/52/EG) måste vi som arbetsgivare kunna påvisa våra medarbetares rättighet att arbeta inom EU. Vid en anställning på DHL måste du därför kunna uppvisa din rätt att arbeta inom EU genom medborgarskap (exempelvis pass) eller i annat fall uppvisa ditt arbetstillstånd. Vi gör bakgrundskontroll på slutkandidat.